Zepticon Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Se over. Konstant fildeling gir vesentlig mer slitasje enn vanlig bruk. Fildelingsavgift har ingenting med saken å gjøre. Ser ikke noe annet en synsing over. Ja, fildeling gir mer slitasje enn om du bruker disken til langtidslagring, noe annet skulle da bare mangle, da langtidslagring i praksis betyr at du IKKE bruker disken. Med mindre disken har stått konstant i en seedbox vil jeg si at det er absolutt innenfor hva som kan kalles normal bruk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Så morsomt at du anklager meg for synsing Bjelke og flis og alt det der. Se på hvordan Høyesterett kommer fram til 3-4 års forventet levetid i mobiltelefondommen. Så ser du på hva harddiskprodusentene sier om bruk, levetid osv. på forbruker-disker. Er de enig med deg i at 24/7-operasjon med mye skriving og lesing er normal bruk? Endret 28. oktober 2013 av Herr Brun Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Seagate aksepterer at du kontakter de direkte for rma. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Det kommer frem nå at trådstarter ikke har brukt harddisken til fildeling før den senere tiden, og da bør det ikke være slitasje som er årsaken til feilen. Vil uansett anbefale trådstarter å kontakte Seagate, som vidarkri tipser om. Ellers må andre gjerne påstå at det jeg sier er pisspreik, og at det Herr Brun sier er synsing, men jeg har ganske god greie på forbrukerkjøpsloven, og jeg vet at Herr Brun har veldig god greie på forbrukerkjøpsloven. Han er vel tross alt jurist på forbukerrett, eller noe sånt? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Ser ikke noe annet en synsing over. Ja, fildeling gir mer slitasje enn om du bruker disken til langtidslagring, noe annet skulle da bare mangle, da langtidslagring i praksis betyr at du IKKE bruker disken. Med mindre disken har stått konstant i en seedbox vil jeg si at det er absolutt innenfor hva som kan kalles normal bruk. Vi snakker ikke om langtidslagring, men normal bruk (systemdisk for eksempel). Og konstant fildelingsbruk, er vel omtrent samme type stress for disken som om den står i en seedbox? Har i hvert fall lest at ved nedlasting og opplasting av torrents så skrives og leses det til disken konstant uten stopp så lenge det er nok filer til opp og nedlasting. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Nei, jeg er jusstudent. Men hva jeg er er irrelevant, det saklige innholdet i argumentene er relevant. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Vi snakker ikke om langtidslagring, men normal bruk (systemdisk for eksempel). Og konstant fildelingsbruk, er vel omtrent samme type stress for disken som om den står i en seedbox? Har i hvert fall lest at ved nedlasting og opplasting av torrents så skrives og leses det til disken konstant uten stopp så lenge det er nok filer til opp og nedlasting. Det er forksjell på å ha en disk man bruker til fildeling på en vanlig maskin, og en dedikert seedbox. Seedboxen står på 24/7, og er 100% dedikert til å serve torrenttrafikk, og da gjerne satt opp slik at det bestandig er trafikk. Å ha brukt en disk til fildeling i to måneder er ikke på samme planet engang. Det leses bare fra disken når det er aktivitet, og det er ikke sikkert det er bestandig, spesielt ikke når det er småskala fildeling, der man laster ned serier eller filmer for eget forruk. Videre sier trådstarter at den brukes sammen med laptop. Nå vet ikke jeg, men om jeg kjørte noen form for dedikert fildelingsopplegg i større skala hadde jeg ikke kjørt dette på en lapåtop, med disken i ett eksternt kabinett. Så når han sier, "brukes til fildeling" så oversetter jeg det til "det er den disken jeg lagrer torrentene mine på". Dersom det skal bli så mye slitasje som du snakker om så må dette ha vært en disk som var dedikert til fildeling, som står og seeder 24/7 for å bygge ratio på private trackere. Ingenting i TS forklaring tyder på at dette er tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå