Gå til innhold

Ny nerdestasjon(15-16K)

Anbefalte innlegg

Hei,

nå som høsten er i full gang med å fryse både hender og pung, er det på høy tide å anskaffe ny maskin rettet mot spill og video/fotoredigering.

Jeg er relativt trygg på oppsettet jeg har valgt ut, men det hadde vært fint med forslag, innspill og kanskje en vits eller to til oppsettet.

HK: Asus Maximus VI Hero

CPU: I7 4770K

CPU-kjøling: Svaier mellom H100I og Noctua ND-D14.

RAM: Corsair V. Pro DDR3 2400MHz

GPU: Tiden vil vise om 290X presser 780Ti hardt mot veggen, eller om nVidia finner frem kjeppen og denger tilbake.

HDD/SSD: Samsung 840 250GB + 2TB WD BLACK

Kabinett: Corsair 650D

PSU: Corsair HX850W

Div. Spørs hvilken CPU kjøler, men de fleste viftene i kabinettet skal byttes til mer stillegående godsaker fra Noctua.

I tillegg skal jeg ha noe småsnacks: Corsair K70(cherry brown) og M65.

Sett bort ifra GPU, er jeg noe usikker på RAM. I tillegg må jeg lese mer om 2011 plattformen, er det verdt prisen? Bruksområde er som sagt spill, video- og fotoredigering.

Til video brukes Adobe Premiere som bla støtter CUDA, men det støtter også OpenGL - så jeg er trygg uansett hvilken GPU som velges.

Setter pris på innspill.

Link til oppsett: https://prisguiden.no/liste/144236/

Edit. Glemte kjøler.

Endret av Woods
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut. Personlig hadde jeg ikke gått for så dyr RAM, spesielt nå som prisen på RAM er høy. Men det virker som du har et bredt budsjett, og da er det vel bare å kjøre på. Hvor mye RAM har du tenkt å skaffe deg? Det er mye viktigere enn klokkefrekvens. 2011 hovedkort er ikke verdt prisen, nei.

Lenke til kommentar

Hero finnes i begge varianter, hvor jeg har valgt ATX.

Er forøvrig usikker på kabinettet også, tror muligens storebror 750D frister mer. Design er viktig i denne sammenheng, design, funksjonalitet og kvalitet. Stilrent er nøkkelen, da oppsettet skal stå synlig i stuen.

Lenke til kommentar

Noen her på forumet har gjort en test med et eller annet spill og fikk mye bedre fps med raskere ram. Personlig har jeg sett meg ut G.Skill RipjawsZ.

Noctua viften kolliderer med minne som er for høyt (derav G.Skill minnet over).

2011 er ikke dyrere dersom du bruker 4820k + Asrock x79 Extreme 4.

290X er skjermkortet å kjøpe når det kommer.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Var ikke obs over problemene til M65. Jeg leste et par tester hvor den fikk full pott(bla av hardware.no), i tillegg likte jeg bruken av rå Alu.

Da får dropper jeg mus i denne omgang, har allerede Logitech G700 som fungerer greit.

M60 er identisk med M65 på alle områder unntatt sensor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...