Peregrin Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hei Jeg skal snart kjøpe meg harddisk (160G), og vipper mellom Seagate Barracuda V og Western Digital Caviar SE. Grunnen er at begge ble nevnt i anbefalingen for harddisker på hardware.no. Har forstått det slik at Seagate'n yter nesten like bra som WD, og er mye mer stillegående. Derfor er dette mitt førstevalg. Jeg har tenkt å handle HD'n på komplett sammen med flere andre komponenter. Problemet mitt er at komplett ikke har Barracuda V-disker, de har bare Barracuda. Altså, uten V'en :-? Spørsmålet mitt er da som følger: Er Barracuda-diskene så mye dårligere enn Barracuda V at jeg bør glemme dem og handle WD istedet? Eller er V'en bare en pikant detalj jeg ikke trenger å bry meg om? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 V står for 5, det var vel i fjor at V overtok for IV. Du kan nok regne med at det er V du får, IV finnes ikke lenger. Lenke til kommentar
xpert Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Nå heter de 7200.7.....Jeg har en 80gig IV og en 120gig, 8 cache 7200.7. IV er den stilleste men 7200.7 bråker vanvittig lite i forhold til WD. Jeg er ikke i tvil, kjøp Seagate. Lenke til kommentar
Peregrin Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Then Barracuda 7200.7 it is! Takk skal dere ha for hjelpen Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Ja, WD bråker så syykt at det bør du holde deg unna :-? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Selv har jeg barracuda V. Hører ikke at den snurer rundt, men jeg hører at den jobber litt. Det har med forplanting i kabinettet å gjøre. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Barracuda V er gått ut...erstattet med 7200.7 forøvrig hadde jeg en Barracuda V SATA disk som døde etter 2 mnd...har en 7200.7 som jeg fikk i erstatning...ingen problemer med den... Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja, WD bråker så syykt at det bør du holde deg unna :-? Phøy. Min flere år gamle WD 80GB SE disk er ikke i nærheten av å bråke som de to nye segate s-ata diskene mine. De knattrer som om jeg var midt i BF1942 og ikke bare prøvde å kopiere en fil fra c til d. Når jeg kopierte fra WD disken til Segate diskene så hørte jeg ikke en lyd fra WD... Tror stillheten til Segate er oppskrytt, ellers så snakker folk bare om idle lyden og hvis den er idle, så er jeg det også og driter i om disken lager lyd.. ingen lav lyd fra disken som overdøver power supplyen uansett.. knattringen derimot.. den høres /vonGrepa Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja, WD bråker så syykt at det bør du holde deg unna :-? Det er bare tøv! Har tre 120 giggere stående i et kabinett. Og de er rimelig stille... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja, WD bråker så syykt at det bør du holde deg unna :-? Det er bare tøv! Har tre 120 giggere stående i et kabinett. Og de er rimelig stille... Noen WD disker har en viss tendens til å lage en veldig irriterende høyfrekvent lyd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå