Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Utdanning i militæret?

TVDlover

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er en jente på 18 år som snart skal på sesjon Del 2. Jeg har ennå ikke helt bestemt meg om jeg vil inn i militæret eller ikke? Derfor har jeg en del spørsmål som kanskje kan være med på å hjelpe meg å bestemme meg.

1. Jeg har veldig lyst å fære på folkehøyskole først (i taekwon-do). Kan jeg evt. vente ett år med å dra inn i militæret?

2. Hvis jeg venter ett år med å fære inn i militæret, vil jeg gjerne kanskje prioritere å ta utdanning der. Er det mulig å ta utdanning som:

politi (ikke militærpoliti). Og Flygeleder (på vanlige flyplasser).

Dette er to retninger jeg kunne tenke meg å gå. Det å bli politi er det som står øverst på "lista" mi. Men jeg er framdeles veldig usikker. Dvs. jeg kan fort endre mening og mål for liver :)

håper på ordentlige svar. Noe uklart? Rop ut :)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Dette ville jeg snakket med sesjonsoffiser eller VPV om. Om du ikke vil vente til sesjon kan du ta forbindelse med VPV på telefon 03003 eller mail [email protected]

edit: Jeg vil forøvrig anta at det overhodet ikke er noe problem å utsette ett år.

2. Utdanningsmuligheter i Forsvaret A-Å

Det er Politihøgskolen som utdanner politi i Norge, og det er Avinor som står for flygelederutdannelse.

Endret av burkakari
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke ønsker å ta to "friår" og jeg vil gjerne både inn på folkehøyskole og i militæret. Derfor tenkte jeg at hvis det var en utdanning jeg kunne ta der, så ville jeg hatt en "unnskyldning" til å gå inn i militæret. :p

Men takk for svar.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke ønsker å ta to "friår" og jeg vil gjerne både inn på folkehøyskole og i militæret. Derfor tenkte jeg at hvis det var en utdanning jeg kunne ta der, så ville jeg hatt en "unnskyldning" til å gå inn i militæret. :p

Men takk for svar.

Søk på folkehøygskolen. Kommer du inn på denne, søker du et år utsettelse av tjenesten din, grunnet "annen utdanning" dette går som regel veldig greit. Jeg er ikke sikker på om folkehøyskole telles som utdanning da men. Jeg fikk hvertfal utsettelse av min tjeneste, når jeg var under utdannelse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...