Peony Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har tenkt å kjøpe mæ en ny bærbar maskin, og har lyst på en mac (har hatt windows-pc før). Skal i hovedsak brukes til å skrive oppgaver på og til å surfe på nettet, spille musikk, dvd. Sikler litt over powerbook, men den koster jo litt....så det blir muligens en ibook... Har noen spørsmål som sikkert noen der kan svare på: vil en ny, oppgradert versjon av ibook snart ser dagens lys? Har lest at g3 prosessoren som står i ibooken ikke vil takle nye programmer som kommer...vil den takle f.eks den nyeste oppgraderinga av OSX. Følger det med noe brukbart skriveprogram? lurer også på hvor stillegående en ibook evt. powerbook er i forhold til en bærbar pc. på forhånd takk. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 iBooken er vel mest sannsynlig den neste maskinen som kommer til å bli oppgradert, når vet jeg ikke. En iBook vil tanke det nye operativsystemet Panther som er rett rundt hjörnet bedre enn det nåvärende operativsystemet. Til ditt brukt höres det ut som om iBooken har mere enn nok med kraft. Det eneste tekstredigeringsprogrammet som kommer med er vel TextEdit. Ligner litt på WordPad bare litt mere avansert. Men man får jo feks OpenOffice gratis som burde holde i massevis! Når det gjelder stöy så er vel iBooken så godt som lydlös. Jeg har min iBook (500MHz) stående ved siden av senga og downloader mens jeg ligger og sover om natta. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Tror ibook'en vil passe deg perfekt. Til det du skal bruke den til så gir ibook'en mer enn nok ytelse. Sist jeg var i en mac butikk, så testet jeg ibook'en, og jeg kunne ikke høre en lyd fra den. Rett og slett muse stille slik som alle de bærbare mac'ene er. Ibook'en vil faktisk bli mye raskere i panther og få lengre batteritid pga. optimaliseringer. Som mcdr sier, så vil ibook'ene mest sannsynlig være det neste apple lanserer nye modeller av. Jeg vet ikke sikkert når, men ta en titt på macrumors.com og les litt, så finner du kanskje noen mulige datoer. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Og forresten, du bør kjøpe litt mer ram enn de 128mb som følger med, for det er rett og slett for lite. Minnet har mye å si på ytelsen. Lenke til kommentar
Peony Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 takk for raske svar gleder meg allerede til å sitte med en splitter ny mac mellom hendene Lenke til kommentar
Peony Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 takk for raske svar gleder meg allerede til å sitte med en splitter ny mac mellom hendene Lenke til kommentar
toretors Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Snart 6 måneder siden den ble oppdatert, må vel komme noe nytt snart Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Snart 6 måneder siden den ble oppdatert, må vel komme noe nytt snart Hvis du ikke har fått det med deg, så har det kommet nye powerbook'er nå nettopp. De ble lansert for et par uker siden. EDIT: Tenkte ikke på at det var ibook'er du snakket om. My mistake. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Apple har ikke kommet med noen indikasjoner på at det skal komme noen nye iBook-versjoner før nyttår iallefall, men man vet jo aldri hva verdens mest innovative IT-selskap finner på. Har en 800 Mhz iBook og er storfornøyd. Det eneste du må passe på, og dette er veldig viktig (som flere har presisert), er å oppgradere til 640 MB RAM - et must. Gjør du det har du en maskin du ikke bare vil like, men vil lære å bli glad i og før du vet ordet av det så skjønner du ikke hvorfor du brukte en PC in the first place. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Apple har ikke kommet med noen indikasjoner på at det skal komme noen nye iBook-versjoner før nyttår iallefall, men man vet jo aldri hva verdens mest innovative IT-selskap finner på. Har en 800 Mhz iBook og er storfornøyd. Det eneste du må passe på, og dette er veldig viktig (som flere har presisert), er å oppgradere til 640 MB RAM - et must. Gjør du det har du en maskin du ikke bare vil like, men vil lære å bli glad i og før du vet ordet av det så skjønner du ikke hvorfor du brukte en PC in the first place. Joda, det er viktig med ram, men jeg ser absolutt ikke vitsen med så mye som 640mb ram i en ibook til det han skulle bruke den til. Jeg tipper det blir lansert nye ibook'er i løpet av oktober eller starten av november. Men det er jo bare ren gjetting fra min side. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå