Gå til innhold

Kjemi 1 kontra Fysikk 2 - NTNU

Pute

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg planlegger å søke meg inn på Bygg- og miljøteknikk på NTNU neste år, og lurer på noen faglige ting.

Karaktersnittet mitt, som kommer til å ligge på rundt 58, regner jeg med skal holde (?), da fjorårets grense var på 54,9 for sekundærkvota.

Skal likevel ta ett fag til våren, da jeg jobber en del ved siden av. Hadde egentlig planlagt å ta Fysikk 2, som jeg ikke har tatt før. Men hvor nødvendig er det med Fysikk 2 kunnskaper på dette studiet?

Tanken om å heller ta Kjemi 1 har kommet i det siste, da jeg ser Bygg- og miljøteknikk har ett kjemifag første semester.

Jeg regner med at jeg ikke kommer til å få problemer med å komme meg inn på studiet med poengene jeg har nå (?), derfor er ikke realfagspoengene avgjørende for valget av fag. Spørsmålet er vell egentlig derfor om jeg bør ta Kjemi 1 eller Fysikk 2, i forhold til å stå best rusta til NTNU? Får man bruk for Fysikk 2 kunnskaper?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fysikk 2 er strengt talt ikke nødvendig, siden man lærer det man trenger i kurset(fysikk) og i andre kurs. Det kan derimot være en fordel med forkunnskaper i kjemi da man lærer mye i faget veldig fort. Fikk inntrykk av at flere slet med kjemi enn med fysikk

Går ikke selv bygg, men han ene jeg bor med gjør det. Virker som om kjemien er ganske kjip. Han hadde både Kjemi 1 og 2 + Fysikk 1 og 2. Støtter logmannen og stemmer for kjemi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...