Azidops Skrevet 21. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2013 Hei. Har et ASUS P8Z77-V hovedkort og et ASUS VGA-Card Radeon HD7850 2GB DDR5 skjermkort i pcen min. Til vanlig bruker jeg HDMI fra skjermkortet til monitoren, men nå tenkte jeg å koble til TVen. Problemet er bare at jeg bare har en HDMI utgang på skjermkortet. Dermed tenkte jeg å bruke HDMI utgangen på hovedkortet, men lar dette seg kjøre i Dual mode eller bør jeg benytte meg av DVI-porten på skjermortet i stedenfor? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 21. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2013 Nei det du har tenkt går ikke, men det du kan gjøre er og skaffe en overgang fra DVI til HDMI. Og bruke den til hovedskjermen så kan tven bruke HDMI. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2013 If combining the on board Intel® HD Graphics with a external PCI/PCIe video card, Windows will allow using the two graphics controllers at the same time, but the only dual display mode available is "Extended desktop". If you are looking for other dual display options like "Clone display" then it will be necessary to connect the two monitors into one of the graphics solutions, the on board or the video card so Windows will give you the dual display modes available depending on the graphics adapter. In order to accomplish this, the most important thing is to change some settings on the BIOS. Please go to the configuration tab>video>integrated graphics device> set to “always enable” Er noen folk som har fått det til. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 21. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2013 Hmmm, der lærte jeg noe nytt. Men det enkleste er nok og bruke en overgang. Har i alle fall en tv og en skjerm kobla til med overgang. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2013 Takk for svar begge to. Heldigvis fant jeg en hdmi -> dvi overgang dypt nede i roteskuffen, så problemet er løst. Hdmi til TV (hjemmekino) og DVI + aux til monitor og pc-høytalere. Kænon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå