Substitute Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Jeg ønsker å komme enda nærmere med mitt Canon 100mmL Macro og tenkte da å kjøpe noen mellomringer. Har 5dmkIII. Kenko virket da som et greit valg, det er da bare snakk om luft så jeg tenker så lenge de passer og autofokus etc fungerer så er det vel greit. Men det er ganske store prisforskjeller. Jeg går ut ifra at ikke alle passer til fullformat. Er ikke Japan Photo sitt sett med melomringer et greit kjøp til 2000kr. Jeg synes kanskje det var litt dyrt. Finnes det bedre/billigere løsninger? Det må passe til fullformat. Endret 21. oktober 2013 av Substitute Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Kenkos sett med elektriske kontakter fungerer aldeles utmerket. Finnes på Dustin til 1199. Eller hva med brukt? http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=206875 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Men på dustin står det EF-S, passer de til fullformat? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Men på dustin står det EF-S, passer de til fullformat? Det gjør de. De har markeringer både for EF-S og fullframe. Har dem, og de fungerer utmerket på fullframe. Fordelen med Kenko framfor billigere alternativer er at de har elektronisk kobling - så blender og sånt fungerer som den skal. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Har ikke hørt om ringer som er til kun EF-S, modellnummer er 90000 på ringene som passer til EF og EF-S. Endret 21. oktober 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå