anders_1986 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 jeg har nylig satt sammen et nettverk: problemet er at jeg finner den andre maskinen på "andre maskiner", men når jeg prøver å åpne mapper som jeg har delt kommer det bare opp at jeg ikke har access. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 du har vel mest sannsynlig xP eller 2k så da kan du nok lære litt om deling av filer i "Help and support"? Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hvis du har Xp så må du ha en brukerkonto med passord for å i det hele tatt å få delt noen mapper på nettverket Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 21:28, anders_1986 skrev:jeg har nylig satt sammen et nettverk:problemet er at jeg finner den andre maskinen på "andre maskiner", men når jeg prøver å åpne mapper som jeg har delt kommer det bare opp at jeg ikke har access. Her må du nok være litt mer presis, du har sikkert gjort noe feil. hvordan satt du opp Netverket? Kryssa du av på File and Print Sharing? hva slags protokoller har du innstallert? hva slags OS har PCene? Lenke til kommentar
anders_1986 Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 jeg har en pc med win xp og to med win 95. Jeg har inst. protokollene tcp/ip og ipx/spx. Jeg ser de andre maskinene på andre maskiner, men får ikke tilgang til de. Switch Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: anders_1986 skrev (2002-02-16 11:27):jeg har en pc med win xp og to med win 95. Jeg har inst. protokollene tcp/ip og ipx/spx. Jeg ser de andre maskinene på andre maskiner, men får ikke tilgang til de.Switch Har du prøvd med den nettverks-disketten som winXp kan lage?? Det som er mest sansynlig er at Win95 bugger og den henter passord fra en eller anne brukerkonto på disse maskinene. Eller så må du lage deg en egen konto for pålogging til Windows Xp maskinen. Da må du som oftest bruke guest/gjest konto for å logg deg på. Det skal gå ann å velge hvilken profil man skal logge seg på, men er litt usikker på akkurat det derre der. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 kjør network setup wizard sier bare jeg. og lag diskett til win95 maskinene. Start->all programs->accessories->communication->network setup wizard. Lenke til kommentar
godZtian Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Pass på å enable Guest brukerne i maskinen din, og at du har "Simple Filesharing" på. Ellers så må du opprette brukerkontoer for hver eneste forskjellige bruker som skal inn på maskinen din... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå