Gå til innhold

Hvor mye RAM har du?

unwill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde 1024 BH4 dual sided ram før ,men nå har jeg 512 Single sidet og hastigheten gikk opp. Pga mindre moduler (svarte brikker) pr rambrikke.

Gikk ifra 3014mbs til 3080mbs. Synes det er en god del jeg. Dette er med 200fsb

Lenke til kommentar

Siden RAM prisene er såpass høye, og jeg for mitt bruk egentlig ikke har bruk for så mye ram tror jeg, velger jeg nå 2 x 256... så kan jeg kjøre i dual for å oppnå litt ytelsesøkning. Når prisen faller så kan jeg heller kutte ut Dual-kjøringen og sette inn en 512 brikke til.

Bra plan?

Eller er det bedre å sette inn 1 x 512 nå, og kjøpe en ny 512 senere?

Lenke til kommentar
Dette har vært tatt opp mange ganger før..... hvorfor kan man ikke bruke de tidligere trådene?

Sorry, jeg bladde fort gjennom de to første sidene og fant ingenting. (kanskje jeg bladde litt for fort?). Men jeg skal virkelig kjøpe en ny maskin, og lurer på om jeg har bruk for 1024 GiB RAM.

Lenke til kommentar

Jeg har 512 mb og synes det er i minste laget... XP etter SP1 har ikke vært helt heldig hos meg, og Opera spiser minne på endel sider. Photoshop tar alt det kan få når jeg jobber med tegninger der... Tør ikke å tenke på å åpne delphi samtidig.

Tror 1024+ hadde vært standard i dag dersom prisene hadde fortsatt å falle sånn som det gjorde for en 3-4 år siden.

Men dersom du bare skal gjøre en ting om gangen, (f.eks. spille) er 512 mb mer enn nok. Verre om du har oppe photoshop + opera + internet explorer + mozilla + 6 wordpads + winamp med musikkvideoer i bakgrunnen mens du jobber på hjemmesida di.

Uansett går det fint an å bruke programmer som lekker minne dersom du kjører en "ram optimizer" som pakker ting ut på disk litt mer intelligent enn windows. Eks. FreeRam XP Pro.

"Try to free 100% of 512 MB ram" gjør underverker for åpning av nye programmer, men er ikke fullt så heldig når du skal tilbake i photoshop.

:o

Håper dette hjalp bittelitte gran.

.tommyb

Lenke til kommentar

Spørs litt hva du bruker, men hvis du bruker Windows 2000 holder 512MB til så og si alt. Mange som klarer seg fint med 256 MB i WIndows 2000 også, men det kan bli litt lite i enkelte tilfeller.

Bruker du Windows XP så krever dette mer RAM. Bruk aldri 256MB i XP, dette fungerer som oftest heller dårlig. 512MB holder for de aller fleste, men skal du kjøre maskinen veldig hardt så bør du kanskje kjøpe 1024. Da slipper du å oppgradere på en veldig lang stund også.

Siden prisen for RAMen er så dyr nå, hadde det kanskje vært en ide å vente hvis det er mulig.

Jeg kjøpte nettopp 1024 MB, men det var fordi at jeg solgte den gamle og jeg liker å kjøpe så det holder en god stund fremover.

Hvis du skal kjøpe nå så vil jeg anbefale å kjøpe 512MB siden dette vil 99% sikkert holde til ditt bruk og siden RAM prisen er så dyr nå. Hvis RAM prisen går ned kan du kanskje få RAM til halvparten av prisen den er idag. Så 1024MB for prisen av 512MB sånn sirka.

Egentlig er det deg selv som kan gi det beste svaret, siden du må vurdere seg hvor "hardt" du bruker maskina.

Lenke til kommentar
Vel, grunnen til at jeg spør dette er fordi jeg skal kjøpe en ny PC, og lurte på 512 MB ram holdt... eller bør jeg satse på 1 GB (eller heter the GiB?)

Hva er det som sluker RAM?

hvis du driver med veldig tung videoredigering kan det være fint med 1024gb ram eller mere ram.

til spilling er det unødvendig med 1024mb ram, du merker litt forskjell i loadetid i f.eks. bf1942 men det er totalt bortkastete penger.

Lenke til kommentar
Siden RAM prisene er såpass høye, og jeg for mitt bruk egentlig ikke har bruk for så mye ram tror jeg, velger jeg nå 2 x 256... så kan jeg kjøre i dual for å oppnå litt ytelsesøkning. Når prisen faller så kan jeg heller kutte ut Dual-kjøringen og sette inn en 512 brikke til.

Bra plan?

Eller er det bedre å sette inn 1 x 512 nå, og kjøpe en ny 512 senere?

jeg ville gått for 1 512mb brikke og oppgradert til ddr2 senere, DDR-2 kommer i god før spill som krever mere enn 512mb ram og er billigere og raskere enn ddr1 minne.

ja, hvor mye minne hadde jeg.. jeg har en 256mb sdram brikke og bruker winxp, jeg har aldri merket noe behov for mere ram. jeg pleide å ta bort alle de ekstra visuelle effektene i xp men nå har jeg de like gjerne på.

Lenke til kommentar

FIlservern har 768mb (PC166 SDR)

Bufferserver har 1GB (PC133 SDR)

Workstation har 1GB (PC3700LL DDR XMS)

LAN box har 1.GB (PC3200LL DDR XMS)

Fremtidlige maskiner får minst 1GB med ram her, faktisk så ser jeg at behovet noen ganger har passert 6GB og.... :S

Lenke til kommentar

min vanlege pc har 512mb ram, det held fint til ut2003, unrealed, photoshop(titalls 1024x1024 texturer + hundretalls layers) og 3dsmax med 100 000 poly modeller

og enda så har eg litt igjen

på serveren min har eg 768mb og der kjører eg 5 ut2003 servere, web, ftp, remote desktop og ventrilo

der har eg 250mb ledig men veit ikkje kva eg kan bruke det på :x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...