Gå til innhold

Hvor mye RAM har du?

unwill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med 512MB RAM synes jeg selv 3GHz kjennes som en skole-PC. Sikkert litt eplekjekt sagt men dersom man har det med å bruke endel programmer samtidig så er en gigg ikke luksus men veldisponerte penger.

I "leketøyet" står det 2GB, dette er i hovedsak for å "ha mer enn alle andre :D " og litt fordi når maskina har svivd etpar uker eller jeg setter opp dedikert Desert Combat server på lan (trekker fort 500-600MB) og spiller i tillegg (enda 200-300MB) så forsvinner giggen farlig fort.

Virtuellt minne har jeg slått av, senker ytelse i forhold til RAM.

Lenke til kommentar
Dette har vært tatt opp mange ganger før..... hvorfor kan man ikke bruke de tidligere trådene?

Denne fyren kom med et konkret spørsmål som engasjerte >30 andre brukere av forumet. Kikk litt på TV hvis du ikke har noe annet å gjøre enn å flame oss som har det trivelig (til det kommer et surt oppstøt fra en moderator)

Lenke til kommentar
Dette har vært tatt opp mange ganger før..... hvorfor kan man ikke bruke de tidligere trådene?

Denne fyren kom med et konkret spørsmål som engasjerte >30 andre brukere av forumet. Kikk litt på TV hvis du ikke har noe annet å gjøre enn å flame oss som har det trivelig (til det kommer et surt oppstøt fra en moderator)

lol, vel du flamet akkurat en moderator :yes:

Lenke til kommentar
Vel, grunnen til at jeg spør dette er fordi jeg skal kjøpe en ny PC, og lurte på 512 MB ram holdt... eller bør jeg satse på 1 GB (eller heter the GiB?)

Hva er det som sluker RAM?

Jeg har 512MiB PC3200 hjemme og ca 1,3GB PC133 på jobb. 512MB er nok til det aller meste. Selv når jeg bruker mange programmer samtidig er det skjelden jeg er i nærheten av 512MB faktisk bruk. Unntaket er noen ganger når jeg bruker et særdeles ram-krevende program på jobben.

Ja, strengt tatt så heter det GiB (Gigabinær byte) siden det er et helt nøyaktig mål på mengden ram. Likevel er det veldig vanlig å avrunde og si GB (Gigabyte). GB er bare ca 7,3% feil men mye lettere å uttale + at mange ikke har vent seg til den nye skrivemåten (GiB) og fra gammelt av har man ofte avrundet til nærmeste "hele" store tall. (f.eks 1GB)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...