Jesper Karsrud Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hei... Jeg skal endelig lage vindu i kabinettet mitt, men så vil jeg gjerne ha vifte i døra også... dere vet sikkert hva som er best å bruke til å lage 80mm hull i plexi? Kan jeg bruke sånn hullsag (sånn som snekkere o.l. bruker til sage runde hull til downlights/strømuttak i tak og vegg med, hvis dere skjønner hva jeg mener), eller må jeg bruke noe annet... skal kjøpe plexi hos glassmesteren her, så jeg kan jo spørre der også da.. På forhånd takk Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg skal lage 120MM blåsehull i vinduet mitt, finnes det store nok "bor" til det? Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 for 80mm er nok hullsag det beste... bare husk å være forsiktig... du må også regne med å file litt på kantene for å få dem fine... for å lage 120mm hull tror jeg stikksag er det beste... tviler på at du finner 120mm hullsag.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hei... Jeg skal endelig lage vindu i kabinettet mitt, men så vil jeg gjerne ha vifte i døra også... dere vet sikkert hva som er best å bruke til å lage 80mm hull i plexi? Kan jeg bruke sånn hullsag (sånn som snekkere o.l. bruker til sage runde hull til downlights/strømuttak i tak og vegg med, hvis dere skjønner hva jeg mener), eller må jeg bruke noe annet... skal kjøpe plexi hos glassmesteren her, så jeg kan jo spørre der også da.. På forhånd takk Hvor mye betaler du for den plexien? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 ta 2 striper tape sett de i kryss der du skal borre, da glir ikke borret utover. Nå husker jeg ikka hva sånn stort bor heter, er vell egentlig et sagblad som er "rundt". sånn erre når man blir gammal . men de får man i alle størrelser Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 hullsag krishell, hullsag... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei... Jeg skal endelig lage vindu i kabinettet mitt, men så vil jeg gjerne ha vifte i døra også... dere vet sikkert hva som er best å bruke til å lage 80mm hull i plexi? Kan jeg bruke sånn hullsag (sånn som snekkere o.l. bruker til sage runde hull til downlights/strømuttak i tak og vegg med, hvis dere skjønner hva jeg mener), eller må jeg bruke noe annet... skal kjøpe plexi hos glassmesteren her, så jeg kan jo spørre der også da.. På forhånd takk Hvor mye betaler du for den plexien? Betaler 170,- for plate på 44x40... er vel egentlig ikke så ille, men jeg får det enda billigere, for når jeg hadde vært hos glassmesteren og spurt om pris, så så jeg at jeg ikke trengte så mye en gang... må betale 125 etter de nye målene.... og det er ikke ille i det hele tatt... jeg vet det koster 95,- hos microplex, men jeg skal skjære ut et eget mønster i døra, så jeg må ha plate i som dekker nesten hele døra... Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 hullsag krishell, hullsag... Tusen takk erre mulig glemme no så ille. satt tenkte hardt i hvertfall 2-3 min Lenke til kommentar
O1e Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Humm.. Det var det ja.. Har glass mestere sånn borr, at de kan borre gjennom glasset for deg !? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 jeg har hullsager helt opp til 152 mm, dette er sånne vi bruker for å ta hull i vegger og gulv til kontakter , rør osv Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Problemet med (hull)saging i plexi, er at det blir så varmt at plasten smelter. Så ikke legg så hardt på, og pøs gjerne på med vann fra en brusflaske. Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 samma greia.. funker på det meste de... er ikke så stor forskjell.. bare husk å bruke LAV hastighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå