spike Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 er det mulig å ha en html kode lagret i en tabell i mysql å så hente frem den frem og vise den i et php dokument er meget newbe innen mysql så jeg aner ikke hva noen andre "types/typer" en INT og CHAR og TEKST er . noen som vet en side som forklarer ? eller forklare selv? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det er ikke noe problem å lagre HTML-kode i en database. TEXT er vel den beste datatypen til det formålet (med mindre HTML-koden er så liten at den får plass i en VARCHAR). MySQL-manualen: http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/ Lenke til kommentar
spike Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 takker. men da limer jeg inn hele dritten rett fra et vanlig html dokument? hva er vitsen med VARCHAR da? når en kan bruke text til alt ? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg kjenner ikke til detaljene, men jeg antar at et VARCHAR felt bruker mye mindre lagringsplass og andre ressurser enn TEXT. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 hva er vitsen med VARCHAR da? når en kan bruke text til alt ? VARCHAR tar mindre plass ved lagring. Hvis du har tenkt å skrive inn html koden via en webside (textarea objekt) må du hplde tunga rett i munnen med tanke på escaping. Hadde en ganske intresant episode for et par uker siden da jeg hadde en webside hvor man kunne lagre kode i en mysql tabell. Koden kunne være både html, javascript og php. For moro skyld la jeg inn en php kode i tabellen, som når den kjørte genererte javascript som igjen genererte html(!) Det funka, men var mye kløning med riktig escapeing. -pg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå