Gå til innhold

Gaming og til 5000kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Pirate Bay... altså ty til ulovligheter... et alternativ er å bruke Linux (som er gratis), men da har du mye færre spill å velge blant enn så lenge. Men det vil nok bli bedre etterhvert som tiden går, særlig nå som Valve satser skikkelig på Linux med Steam.

Lenke til kommentar

Har sjekket etter på NetonNet, Komplett og diverse andre nettbutikker. Trenger egentlig å vite hva du skal spille, detaljnivå og slikt.

Men for øyeblikket sliter jeg med å finne noe til 5k. Og jeg har brukt de siste 5 mnd på å finne rett deler, osv osv til min egen.

Lenke til kommentar

Da tror jeg du trenger ett litt større budsjett. Jeg er hovedsaklig oppdatert på hardware fra i fjor og i år.

Bygde en til en venn nå nylig, ble 6500 ca. tilsammen. Er en ganske grei maskin til spilling, kunne kanskje hatt en bedre prosessor.

Specs på den er:

--

MSI z77a-G43

Intel i3-3220 3,3Ghz Tilsammen 3000,-

8GB Corsair 1600Mhz RAM

Det ovenfor var en pakkeløsning fra NetonNet.no

--

Coolermaster 600W og Corsair Carbide 200R 1049,-

(PSU og Towerpakke på NetonNet.no)

--

Asus GeForce GTX 760 2GB DC II OC 2000,-

Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 500,-

Hugser ikke prisene helt presist, men alt var kjøpt på NetonNet ifølge han. Jeg kjørte noen tester og alle delene passer fint. Jeg ville ha brukt 600-700kr mer på en i5 for å være sikker på at CPU ikke bottlenecka GPUen, men valg er valg ;)

Edit: Du kan btw søke opp alle delene på NetOnNet, jeg har bare navna på de ;)

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...