Pescado Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har en stereoreceiver på 2x80 watt og to høyttalere på 6 ohm. Jeg så dette bildet her: http://pad3.whstatic.com/images/thumb/9/94/Wire-Speakers-Step-4.jpg/670px-Wire-Speakers-Step-4.jpg og lurer på hvordan jeg skal koble høyttalerne. Og hvordan får jeg festet kablene til receiveren og høyttalerne? Jeg må vel også klippe av plastikken på endene av ledningene? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Er det høyttalerelement du har eller er det fiks ferdige fulltone høyttalere? Det bildet går på elementer, og disse kobles som oftes ikke direkte til en forsterker, men gjennom et delefilter. Et unntak kan være passive sub-er, men da er det ofte et elektronisk delefilter i forsterkeren Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Den tegningen du referer til er da ikke relevant? Når du har to høyttalere kober du en til hver kanal. Lenke til kommentar
Pescado Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 OK, ble bare litt forvirret. Er to helt vanlige høyttalere. Er liksom to greier som stikker ut fra kabelen, så da går disse to i pluss og minus på høyttaleren og det samme på receiveren? Er helt grønn på dette her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå