Gå til innhold

Objektiv til fotballfotografering

Anbefalte innlegg

Hei !

Vurderer å gå til innkjøp av ett Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G IF-ED VRII objektiv. Skal i hovedsak bruke det til sportsfotografering.

Funker dette objektivet på NikonD7000 (ikke fullformat) og funker det bra til sportsfotografering ?

Endret av AP8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

70-200 på et crophus funker faktisk tålelig greit. Mange proffe fotografer har gjerne en 300mm 2.8, med en 200mm på D7000 vil TS få samme utsnitt som disse får med sine fullformat hus. En 70-200 F2.8 er uansett ufattelig allsidig, så har TS økonomien og lysten på et slikt beist syns jeg absolutt han skal kjøre på.

Lenke til kommentar

Jeg har selv fotografert tippeliga en del sesonger med lengste brennvidde 300mm f/2.8 (på fullformat), og det blir veldig ofte for kort, og resulterer i mye cropping

Det som ofte er vanlig blant de som i større grad lever av dette er vel en 70-200 på et kamera, som brukes når ting er nære, typisk cornere osv. Og en 400mm når ting foregår mer mot midten av banen. De mest ihuga bruker 500 eller 600mm og tar med den hendelser på motsatt banehalvdel. Så min anbefaling, basert på 3 sesonger med tippeligafotografering, vil være å bruke en brennvidde som er lenger enn 200mm (på crophus), og da er Sigma 120-300 f/2.8 et glimrende valg som gir god fleksibilitet og ok brennvidde (effektivt 180 - 450mm)

Lenke til kommentar

Jeg har selv fotografert tippeliga en del sesonger med lengste brennvidde 300mm f/2.8 (på fullformat), .... snip!

Joda, ser absolutt den. Men trådstarter har antageligvis noen hakk opp til han skal tjene penger på salg av tippeligabilder, trenger vedkommende å bruke 27 000 kr for den sigma 120-300'en (som forøvrig får meget god kritikk, for all del) som sin første fornuftige tele?

Lenke til kommentar

Tror jeg går for 70-200 `en, sigma 120-300'en blir for dyr og ett litt for omfattende spareprosjekt, er bare 17 år.

Skal bruke den på tippeligakamper, men blir vel noen år med øving før jeg er der at jeg skal tjene penger på det.

Takk for tips :)

Lenke til kommentar

Joda, ser absolutt den. Men trådstarter har antageligvis noen hakk opp til han skal tjene penger på salg av tippeligabilder, trenger vedkommende å bruke 27 000 kr for den sigma 120-300'en (som forøvrig får meget god kritikk, for all del) som sin første fornuftige tele?

La meg sitere meg selv :)

forrige versjonene som ikke har Sport i benevnelsen bør man kunne få forholdsvis rimelig nå..

Ikke må man kjøpe nytt heller, den forrige versjonen (som er meget bra) bør man få for under prisen av en ny Nikkor 70-200 VRII. Disse har for ikke lenge siden gått for under 20 000, flett nye fra bl.a JapanPhoto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...