Gå til innhold

Åpne porter på android telefon


Gjest Slettet-YvxSGO

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YvxSGO

Hei, Må for tiden bruke telenettet for internett tilgang på pcen.

Jeg har telenor abb. med en samsung android som gir hotspot til datamaskinen.

Har et stort behov for å åpne porter til pcen men har skjønt at dette ikke er så veldig lett.

Telenor hadde ikke noe peiling på dette ( mange jobber i telenor så for å komme over noen vet hva jeg mener tar litt tid )

Mener å ha lest et sted at man kan endre innstillinger i APN for å åpne porter eller lignende?

kom med forslag 

Endret av Slettet-YvxSGO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på om dette vil virke, men om du sier du bruker mobildata til å få internett på pcen? Og du vil åpne portene til mobiltelefonen eller pcen? Jeg har ikke prøvd men kan komme med et forslag;

Koble til ditt mobilnett på pcen, og åpne cmd ved enten å skrive cmd i start meny eller WINDOWS + r og skriv cmd der. Så skriver du ipconfig i boksen og det vil komme opp en del informasjon. Om det står noe om Standard Gateway der, en ip adresse xx.xx.xx.xxx eller lignende kan du jo alltids prøve å skrive den i nettleseren. Om det ikke skjer noe, har jeg ikke noe andre forslag, men om det kommer en side der du kan skrive brukernavn og passord, så har jeg ingen anelse om hva det kan være, men du kan jo prøve det som er standard, enten brukernavn root og passord er det tomt, eller admin som brukernavn og passord er fortsatt tomt. Si ifra om dette virker da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...