Gjest medlem-207017 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Hei, har lest gjennom 2011-boka, men kjøpte nylig 2013-boka... Og det er jo faktisk en del endringer virker det som.... Noen som aner hvor/hvordan jeg kan finne ut hva disse endringene er uten å måtte finlese 2013-boka for å finne forskjellene? (har skrevet masse notater fra 2011-boka, men vet altså ikke hva av notatene som er feil) Regner med at det bare er tall og diverse, men er jo greit å få inn riktig info. Tror dere endringene er så mange at jeg faktisk kan risikere å ikke klare teorien kun basert på uoppdatert bok? Håper på hjelp! Endret 21. oktober 2013 av medlem-207017 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Hei, har lest gjennom 2011-boka, men kjøpte nylig 2013-boka... Og det er jo faktisk en del endringer virker det som.... Noen som aner hvor/hvordan jeg kan finne ut hva disse endringene er uten å måtte finlese 2013-boka for å finne forskjellene? (har skrevet masse notater fra 2011-boka, men vet altså ikke hva av notatene som er feil) Regner med at det bare er tall og diverse, men er jo greit å få inn riktig info. Tror dere endringene er så mange at jeg faktisk kan risikere å ikke klare teorien kun basert på uoppdatert bok? Håper på hjelp! Ikke skyt meg om jeg tar feil. Men jeg har mine store tvil på at endringene fra 2011 til 2013 er så store at man kan risikere å stryke på Teorien. I så fal er det MANGE sjåfører der ute som burde ha gjennomgått teorien på nytt Nå har jeg hatt lappen en god del år, så jeg vet jo ikke. Men synes dette høres merkelig ut. Jeg ville likevel, om mulig - forsøkt å benyttet meg av en oppdatert bok. Men husker at jeg selv brukte en litt eldre verson av boken når jeg tok lappen. Endret 21. oktober 2013 av Skipstrixxy Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 På toppen av hodet så vet jeg at prikk-systemet ble endre sommeren 2011, det kom noen nye skilt 2012 og vi har vel fått noen nye vikepliktsregler nå i 2013? Det kan jo helt sikkert være flere små endringer. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 På toppen av hodet så vet jeg at prikk-systemet ble endre sommeren 2011, det kom noen nye skilt 2012 og vi har vel fått noen nye vikepliktsregler nå i 2013? Det kan jo helt sikkert være flere små endringer. Nye vikepliktsregler? WTF? Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Ikke skyt meg om jeg tar feil. Men jeg har mine store tvil på at endringene fra 2011 til 2013 er så store at man kan risikere å stryke på Teorien. I så fal er det MANGE sjåfører der ute som burde ha gjennomgått teorien på nytt Nå har jeg hatt lappen en god del år, så jeg vet jo ikke. Men synes dette høres merkelig ut. Jeg ville likevel, om mulig - forsøkt å benyttet meg av en oppdatert bok. Men husker at jeg selv brukte en litt eldre verson av boken når jeg tok lappen. Jeg tror heller ikke det er så mange feil (grunnteorien er vel ganske lik), men 2013-boka var utformet veldig annerledes... Og det kom itillegg til dette med en liste med rettelser (feil i boka), og det fikk meg til å heve bryna litt er veldig kjipt å lese på notater og ikke vite om alt er riktig... Har prestert å skrive 40 håndskrevne sider med notater haha.. På toppen av hodet så vet jeg at prikk-systemet ble endre sommeren 2011, det kom noen nye skilt 2012 og vi har vel fått noen nye vikepliktsregler nå i 2013? Det kan jo helt sikkert være flere små endringer. Aha, takk! Du vet ikke mer utdypende om de endringene? (jeg skal såklart også selv sjekke og prøve å finne det ut men) Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg tror heller ikke det er så mange feil (grunnteorien er vel ganske lik), men 2013-boka var utformet veldig annerledes... Og det kom itillegg til dette med en liste med rettelser (feil i boka), og det fikk meg til å heve bryna litt er veldig kjipt å lese på notater og ikke vite om alt er riktig... Har prestert å skrive 40 håndskrevne sider med notater haha.. Aha, takk! Du vet ikke mer utdypende om de endringene? (jeg skal såklart også selv sjekke og prøve å finne det ut men) 40 håndskrevene sider ja (enkelte ønsker seg vist lappen mer enn oss andre gjorde heheh ) !! Sikkert ikke dumt å holde seg til nyeste boken om du har sjans til dette! Lykke til! Lenke til kommentar
multisync Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for. 40 sider med notater? Har du seriøse læringsvansker eller tror du prøven blir ektremt vanskelig? Jeg leste igjennom boken èn gang ordentlig, tok nettester 5-6 ganger og gikk og tok teorien neste dag. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Nye vikepliktsregler? WTF? De gjelder vel primært i forhold til syklister og trikk tror jeg. Husket bare jeg leste noe på vg for ikke lenge siden. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Nye vikepliktsregler? WTF? Når du svinger til høyre, har du nå vikeplikt for syklister i sykkelfeltet. Du må altså sjekke for syklister/fotgjengere og vike selv om du har grønt lys. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 De gjelder vel primært i forhold til syklister og trikk tror jeg. Husket bare jeg leste noe på vg for ikke lenge siden. Greit å vite neste gang jeg skal til Oslo, etc. Er heldig vis lite plaget med trikker og sykkelfelt her hvor jeg bor nå! ;-) Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Når du svinger til høyre, har du nå vikeplikt for syklister i sykkelfeltet. Du må altså sjekke for syklister/fotgjengere og vike selv om du har grønt lys. Ok. Det er vel forsåvidt det jeg alltid har gjort. Jeg har alltid tenkt slik at så lenge jeg kjører det potensiele mordvåpenet, så skal jeg vike for alle svakere trafikanter etc, uansett. Skal likevel legge til at det frister EKSTREMT lite til tider når nisser sykler eller løper rundt midt i veien. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Da jeg tok teorien i 2009 tok jeg noen tester på nettet for å finne ut hva jeg var dårligst på, og leste noen sider om akkurat det. Etter et-par tre dager tok jeg prøven, og klarte den på første forsøk. Så tok jeg selve oppkjøringen rundt to uker etterpå, som jeg også sto på. Det er mulig jeg var heldig, men jeg synes du bekymrer deg for mye. Det er selvfølgelig kjempefint om du kan alle trafikkreglene, men når det kommer til stykket så er det erfaringen på veiene som utgjør forskjellen. Den, og litt vett i topplokket. Endret 22. oktober 2013 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 40 håndskrevene sider ja (enkelte ønsker seg vist lappen mer enn oss andre gjorde heheh ) !! Sikkert ikke dumt å holde seg til nyeste boken om du har sjans til dette! Lykke til! Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for. 40 sider med notater? Har du seriøse læringsvansker eller tror du prøven blir ektremt vanskelig? Jeg leste igjennom boken èn gang ordentlig, tok nettester 5-6 ganger og gikk og tok teorien neste dag. Jeg er vel kanskje litt ivrig på notater... Har alltid vært nerd når det kommer til å lære meg stoff. Og jeg er jente om det og er en unnskyldning, hehe... Når du svinger til høyre, har du nå vikeplikt for syklister i sykkelfeltet. Du må altså sjekke for syklister/fotgjengere og vike selv om du har grønt lys. Veldig greit å vite! men syklister OG fotgjengere? Da jeg tok teorien i 2009 tok jeg noen tester på nettet for å finne ut hva jeg var dårligst på, og leste noen sider om akkurat det. Etter et-par tre dager tok jeg prøven, og klarte den på første forsøk. Så tok jeg selve oppkjøringen rundt to uker etterpå, som jeg også sto på. Det er mulig jeg var heldig, men jeg synes du bekymrer deg for mye. Det er selvfølgelig kjempefint om du kan alle trafikkreglene, men når det kommer til stykket så er det erfaringen på veiene som utgjør forskjellen. Den, og litt vett i topplokket. Skal selv ta noen prøver nå på nett snart.. Imorgen kanskje. Men ja, ingen teori slår erfaring på veien det gjelder. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Veldig greit å vite! men syklister OG fotgjengere? Skal selv ta noen prøver nå på nett snart.. Imorgen kanskje. Men ja, ingen teori slår erfaring på veien det gjelder. Jepp. Dersom du har grønn pil får du ikke vikeplikt i gaten du kjører inn i (alle andre har rødt lys), men har du grønt lys kan du få vikeplikt. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Altså, teorien er en vits. Jeg tok en håndfull med gratistester på nett før jeg tok teorien og bestod med glans. Tenkte det var den enkle måten før jeg meldte meg på teorikurs osv, og jeg fikk det jeg manglet av kunnskap via disse testene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå