Anonym259235 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 I og med at jeg klarte å knekke en del av hjulopphenget på forrige bilen til pappa (høy fart og humpete grusvei er ingen god kombinasjon), så vil han helst at jeg skal kjøpe en egen bil til øvelseskjøring. Jeg tenker å bare kjøpe en billig en som jeg ikke nødvendigvis trenger å bruke videre som førstebil. Men det kan jo også hende at det blir jeg bil jeg finner ut at jeg liker og vil ha som førstebil, og i et slikt tilfelle kan jeg bruke litt mer penger, så budsjett er ikke enda bestemt. Vil også minne om at det ikke skal være en bil som man blir flau av å sitte i. Hva vil dere anbefale? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Toyota Corolla. Veldig billig, og du trenger ikke å være så altfor flau av å sitte i den. Det er tross alt en øvelseskjøringsbil, og da trenger man ikke være så høy på pæra 3 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Japansk fra misten av nittitallet. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43178232 Sånn lærte jeg å kjøre i. Absolutt ikke det kuleste, men det er heller ikke viktig for deg innerst inne. Enkel å kjøre, enkel å parkere og masse utsyn i alle retninger. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Er jo kjekt å overleve en front mot front i 40kmt også da. Lenke til kommentar
Froydiso Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) . Endret 31. januar 2016 av Froydiso Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Er jo kjekt å overleve en front mot front i 40kmt også da. På hvilken måte er denne mindre sikker enn en japansk hatchback fra midten av nittitallet? Fiestaen scoret 3 stjerner i nacap testen den gang. Ikke veldig bra i forhold til dagens standarder, men helt på snittet med resten av bilene i samme klasse den gang Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44435704 Jeg sa ikke hatchback. Endret 21. oktober 2013 av Mammakamelen Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Suveren bil rent teknisk, men størrelsen og utsyn på den gjør den langt fra optimal til øvelseskjøring. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Kan like gjerne lære å kjøre stor bil med en gang mener nå jeg, det er uvant til å begynne med men utrolig lærerikt. Og det å kjøpe en utrygg og trang bil kontra det å faktisk lære seg å ratte en bil med litt størrelse er en enkel vurdering i min bok. Man sitter ikke kjempelavt i disse, og sålenge man er over 1,70 på sokkelesten er det ikke noe problem å kjøre bil av denne størrelsen, man trenger ikke være kjempeflau i disse heller da de ser ut som vanlige biler. Ford Fiesta (96-02) ble forøvrig kåret til en av de minst sikre bilene i Folksams undersøkelse (2010) Endret 21. oktober 2013 av Mammakamelen Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Får relativt nye "postman pat"-biler omtrent kastet etter deg på bruktmarkedet, f.eks Citroen Berlingo, Peugot Partner, VW Caddy, Opel Combo. Det er ofte helt greie og "nyere" biler fra rundt 8-10tusen og oppover. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 En egen bil til øvelseskjøring? Hvorfor ikke bare kjøpe førstebilen da? Så blir du tilogmed vant med den? 1 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Du har en veldig fornuftig far! :-) Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 sålenge man er over 1,70 på sokkelesten Jeg er over 190 høy i sokkelesten. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 En egen bil til øvelseskjøring? Hvorfor ikke bare kjøpe førstebilen da? Så blir du tilogmed vant med den? Hva om jeg klarer å fucke opp girkasse eller andre ting mens jeg øvelseskjører? Har kjørt såpass lite med manuell den siste tiden at jeg nesten må begynne fra scratch. Dermed stor sjanse for å gjøre feil. (Mellom biler måtte pappa låne en automat som jeg kjørte noen tusen kilometer i og når han fikk ny bil hadde han lite tid til å kjøre med meg). Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hva om jeg klarer å fucke opp girkasse eller andre ting mens jeg øvelseskjører? Har kjørt såpass lite med manuell den siste tiden at jeg nesten må begynne fra scratch. Dermed stor sjanse for å gjøre feil. (Mellom biler måtte pappa låne en automat som jeg kjørte noen tusen kilometer i og når han fikk ny bil hadde han lite tid til å kjøre med meg). ??? Det er ikke normalt at folk som lærekjører ødelegger girkassen, har du noen gang hørt om folk som kjøper en egen bil til øvelseskjøring? Det har ikke jeg iallefall ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Det har jeg, han måtte kjøre en Volvo 360, det er flaut det. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg er over 190 høy i sokkelesten. Med andre ord, se etter litt størrelse Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Har tittet litt på biler til under 10.000 på Finn, og fant egentlig ingen som egnet seg. Enten var de ufattelig stygge eller så var det delebiler. Og når bilen jeg vil ha som førstebil (E34) koster nesten like mye som noen av forslagene her, så lurer jeg på om jeg kanskje bare skal kjøpe og bruke førstebil med en gang. Men så er det ikke så mange av E34, og de jeg faktisk synes er fine, dukker opp ganske sjeldent. Samtidig så har jeg bare litt over 7 måneder på meg før jeg fyller 18, så vil ikke vente så lenge.. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Har tittet litt på biler til under 10.000 på Finn, og fant egentlig ingen som egnet seg. Enten var de ufattelig stygge eller så var det delebiler. Og når bilen jeg vil ha som førstebil (E34) koster nesten like mye som noen av forslagene her, så lurer jeg på om jeg kanskje bare skal kjøpe og bruke førstebil med en gang. Men så er det ikke så mange av E34, og de jeg faktisk synes er fine, dukker opp ganske sjeldent. Samtidig så har jeg bare litt over 7 måneder på meg før jeg fyller 18, så vil ikke vente så lenge.. Desto bedre grunn til å begynne å se etter den førstebilen du vil ha. E38 begynner også å bli billige, men deler er ikke akkurat gratis til de større BMW-ene(5-serie er ikke billig heller) Sjekk finn.no, bimmers.no, bmwccn.no og e30meet jevnlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå