seb_seven Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hei! Har fiber fra altibox hjemme. Har satt opp en Belkin N+ ruter som aksesspunkt til trådløst nettverk (bruker ikke trådløst i zyxel-boksen fra Altibox) Jeg opplever hver dag at jeg mister internettforbindelsen selv om jeg et tilkoblet det trådløse nettverket (mister ikke forbindelsen til nettverket). Når dette skjer faller alle tilkoblede enheter ut. Det går alt fra 15 sekund til flere minutt før vi er på igjen. Dette er utrolig irriterende og jeg ønsker å ha en stabil tilkobling til nettet. Må jeg skifte ruter, eller har jeg andre muligheter? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hvordan har du satt dette opp og konfigurert det? Lenke til kommentar
seb_seven Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Hjemmesentral har intern ip 192.168.10.1 DHCP er satt fra 192.168.10.100 til 192.168.10.199 Trådløst nett er dektivert på denne. Belkin er satt opp automatisk som access point i ruterens setup. IP er satt til 192.168.10.2 Belkin er koblet til hjemmesentral LAN - LAN. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Ok... Men er Belkin routeren satt opp som AP, altså avslått DHCP server? Jeg ville uansett ha byttet om på rollene her... Bridge hjemmesentralen og sett Belkinen som router i stedet.. Husk å flytte kabelen til WAN porten på Belkinen fra LAN porten.. Lenke til kommentar
seb_seven Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Belkinruteren var avslått DHCP-server ja. Har i kveld satt ZyXEL i bridgemodus og satt opp Belkin ruteren på nytt. Funket bra lenge, men falt nettopp ut igjen. Dette skjedde samtidig på en Android-telefon og en iPhone. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hvilken kanal sender du på a? 6 (auto)? Kryptering bruker du? Lenke til kommentar
seb_seven Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg sender på kanal 6 og 11. Har tidligere prøvd å endre disse uten hell. Jeg bor på landet så det er ikke andre trådløse nett i nærheten, men jeg har en trådløs overfører av TV-signal fra hjemmesentral til TV. Har i dag ingen kryptering på Wi-Fi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Du må først finne ut hvor feilen ligger. Dersom du kobler fra Belkin og kjører alt fra Zyxel, virker det da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) https://www.google.no/search?q=%22belkin+n%2B%22+wireless+router+drops+connection Pass hvertfall på at routeren ikke står varmt og at den har siste firmware. Hjelper ikke det, så kan du bruke den som bokstøtte Alternativt kan du montere aktiv eller passiv kjøing på den. En liten vifte eller noen kjøleribber vil kanskje hjelpe på stabiliteten. http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/30634-belkin-n-wireless-router-reviewed?start=1 Endret 22. oktober 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå