Gå til innhold

internettforbindelsen dropper i trådløst nett

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fiber fra altibox hjemme. Har satt opp en Belkin N+ ruter som aksesspunkt til trådløst nettverk (bruker ikke trådløst i zyxel-boksen fra Altibox)

Jeg opplever hver dag at jeg mister internettforbindelsen selv om jeg et tilkoblet det trådløse nettverket (mister ikke forbindelsen til nettverket). Når dette skjer faller alle tilkoblede enheter ut. Det går alt fra 15 sekund til flere minutt før vi er på igjen.

Dette er utrolig irriterende og jeg ønsker å ha en stabil tilkobling til nettet. Må jeg skifte ruter, eller har jeg andre muligheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjemmesentral har intern ip 192.168.10.1 DHCP er satt fra 192.168.10.100 til 192.168.10.199 Trådløst nett er dektivert på denne.

Belkin er satt opp automatisk som access point i ruterens setup. IP er satt til 192.168.10.2

Belkin er koblet til hjemmesentral LAN - LAN.

Lenke til kommentar

Jeg sender på kanal 6 og 11. Har tidligere prøvd å endre disse uten hell. Jeg bor på landet så det er ikke andre trådløse nett i nærheten, men jeg har en trådløs overfører av TV-signal fra hjemmesentral til TV.

Har i dag ingen kryptering på Wi-Fi.

Lenke til kommentar

https://www.google.no/search?q=%22belkin+n%2B%22+wireless+router+drops+connection

Pass hvertfall på at routeren ikke står varmt og at den har siste firmware.

Hjelper ikke det, så kan du bruke den som bokstøtte :dremel:

Alternativt kan du montere aktiv eller passiv kjøing på den. En liten vifte eller noen kjøleribber vil kanskje hjelpe på stabiliteten.

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/30634-belkin-n-wireless-router-reviewed?start=1

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...