Gå til innhold

Billig bærbar til tungt arbeid!

mkb

Anbefalte innlegg

Hei, har fulgt mange diskusjoner her den siste tiden om relativt rimelige bærbare. Selv er jeg på utkikk etter en slik, men enda lavere pris enn de som er blitt diskutert til nå. Ønsker å bruke den til følgende:

- musikk (qbase, ev. logic, noe reason + plugins)

- videoredigering (final cut/premier ++)

- grafisk arbeid (photoshop,illustrator ++)

- (muligens også under forelesninger)

er klar over at jeg i en ideell verden burde kjøpt en langt dyrere maskin til mitt behov, men jeg er ikke ute etter det ultimate, bare etter en maskin som KAN gjøre det jeg vil den skal gjøre.

hva med f.eks. en AMILO A7600 hos expert til 8900 kr. (eventuelt kanskje denne medionen hos elkjop? Hvilke problemer vil jeg ev. støte på i forhold til mine ønsker?

med hilsen

martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har fulgt mange diskusjoner her den siste tiden om relativt rimelige bærbare. Selv er jeg på utkikk etter en slik, men enda lavere pris enn de som er blitt diskutert til nå. Ønsker å bruke den til følgende:

musikk (qbase, ev. logic, noe reason + plugins)

De fleste bærare har uggne lydkort, kjøp gjerne til noe externt.

- videoredigering (final cut/premier ++)

Som du sikkert vet tar 1 time dv ca 20 gig. Ellers er det jo alltid kjekt med ram, ram og ram. Rendring burde ikke ta alt for lang tid på en xp2000 (har slev drevet videoredigering på en celeron 400). Kjøp til en stor firewire disk.

- grafisk arbeid (photoshop,illustrator ++)

ram, ram, ram. Kanskje diskplass. Og relativt dårlig oppløsning på skjermen.

- (muligens også under forelesninger)

Aner desverre ikke hvor mye denne maskinen bråker. Expert oppgir batteritiden til 2-3 timer, som også er noe lite.

mvh

simen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Finalcut finnes kun til mac så vidt jeg vet.

Hva med en av de nye 12" powerbook'ene?

Den koster jo en del mer (hvis du er student så får du 20% rabatt på den)

Den koster 15000kr uten rabatt, men den fikser alle kriteriene dine.

Har hørt at den første versjonen av Final Cut kom til både pc og mac, men hvem i all verden vil ha Final Cut Pro 1?

Lenke til kommentar

Har hørt at den første versjonen av Final Cut kom til både pc og mac, men hvem i all verden vil ha Final Cut Pro 1?

Ja, det er lite vits i å kjøpe en pc for å bruke final cut 1, når det finnes mye nyere versjoner til mac.

Lenke til kommentar

Ja, det er lite vits i å kjøpe en pc for å bruke final cut 1, når det finnes mye nyere versjoner til mac.

ok, glem det med finalcut, har premier og klarer meg godt nok med det til pc. har altså dessverre ikke råd til å ordne meg en mac, tror jeg, og ønsker å kjøpe meg en pc. det jeg hovedsaklig lurte på var om noen hadde noen faktiske erfaringer med pc'ene i den rimeligste prisklassen og om de fungerer til mitt ovennevnte bruk. og ev. om noen kjenner til andre pc'er som er bedre enn de to ovennevnte i laverste prisklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...