exterminate Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 dersom man shaver vekk duskhårene i fjeset, vil det komme svarte harde hår? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Nei hårene vil ikke bli svart eller hard av barbering, men la nå bare dun hårene være der dem er. Vi alle har det, så hvorfor fjerne det? 3 Lenke til kommentar
exterminate Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 cuz its all about beauty!1!!1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Synes det høres ut som en veldig dårlig idè! Er ingen lege og har ingen kilde på dette, men etter hva jeg har lært så vil hårene bli lengre/tykkere hvis man barberer dem bort. Vil du ta den sjansen? Litt dunhår er vel ikke det verste? Lenke til kommentar
exterminate Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 vel er jo for sent nå uansett Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Dumt... Hvis det ikke var en bart du skulle fjerne her så forstår jeg deg ikke helt Jeg har også hørt at håret blir lenger ved klipping. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Hos menn så blir de ofte mørkere og hardere etter hvert, men det er nok mer pga utviklinga og ikke fordi vi barberer oss. Sikkert der "myten" kommer fra. Derimot så vil håret alltids føles skarpere og kanskje til og med hardere om du barberer deg. Dette fordi du lager et skarpt kutt/ende på hårstrået, i stede for den jevne avslutningen håret vil ha til vanlig.Dette vil i så fall vare helt til håret har vokst seg ut igjen, hvor det på nytt vil flise seg/dele seg opp.Når håret gror og så vidt stikker opp av huden så vil jo nødvendigvis håret være ganske kort og dermed virke hardere enn det er.Anbefaler derfor at man ikke gjør det. Ansiktet føles også mye mykere med dunhår, og mer behagelig å stryke over enn et glattbarbert. Endret 21. oktober 2013 av Andrull 4 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Kva med å vakse fjeset? Lenke til kommentar
Populært innlegg mikaragua Skrevet 21. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 21. oktober 2013 Er ingen lege og har ingen kilde på dette, men etter hva jeg har lært så vil hårene bli lengre/tykkere hvis man barberer dem bort. Bra du ikke er lege, da. 19 Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Det er mye bedre å vokse det. Ta det fra ei jente som har prøvd, hahahahaha.. Nå rører jeg ingenting av det og jeg syntes det er mye bedre med litt hår enn det som vokste ut. Det så helt grusomt ut. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Nå begynner det å bli noen år siden jeg hadde dun i trynet, men vil ikke det stikke visst man klemmer en jente med barbert ansikt? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Bra du ikke er lege, da.Nettopp derfor jeg sa det... Duh'... Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Myte: Barbert hår blir hardere og mørkereSant: Desverre for skallete menn, dette er bare tull og vås. Hår vokser ikke fortere tilbake igjen, det er en illusjon. Ny hårvekst på nyvasket, barbert husd er mer synlig enn på en hårete overflate. Når håret først vokser tilbake ut igjen etter barbering har det en stump kant som gjør at det ser tykkere ut enn det egentlig er. Håret som da vokser ut ser mørkere ut, fordi det ikke har blitt bleket av solen. Det finnes alternativer til barbering som kremer og laser. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Myte: Barbert hår blir hardere og mørkere Sant: Desverre for skallete menn, dette er bare tull og vås. Hår vokser ikke fortere tilbake igjen, det er en illusjon. Ny hårvekst på nyvasket, barbert husd er mer synlig enn på en hårete overflate. Når håret først vokser tilbake ut igjen etter barbering har det en stump kant som gjør at det ser tykkere ut enn det egentlig er. Håret som da vokser ut ser mørkere ut, fordi det ikke har blitt bleket av solen. Det finnes alternativer til barbering som kremer og laser. Så det er ikke slik med menn heller? Hadde vært fint hvis du hadde en kilde på det. EDIT: Søkte på det, fikk samme svar som deg. Endret 21. oktober 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Ja, var en copy-paste fra dinside eller no. Men er mange tilsvarende svar. Edit: Forøvrig heller ikke sant at håret vokser fortere eller tettere. Endret 21. oktober 2013 av r2d290 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Trenger man virkelig en kilde på at det? Burde vel heller være de som mener eb slik myte som er sann som har bevisbyrden. Jeg for min del holder meg til at det ikke er noen mystisk kraft som registrerer og kommuniseref at de døde cellene i håret har blitt kuttet i to på et punkt, for så at hårsekken plutselig skal ese ut i størrelse og produsere hår med mer eumelanin. :-) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Ein stubbe kjennes hardare ut enn eit litt lengre hårstrå som har ein tupp. Kapper du håret så får du ein stubbe, som igjen vil vokse litt ut og kjennes større ut. Ei løysing er å ikkje barbere seg, dvs. ha nokre hårstrå som er litt lengde på, men som ikkje er avkappa. Eventuelt barbere seg med høvel så ofte at dei ikkje veks ut. Det som gjev best resultat er nok voks. Då drar du ut hårstråa etter rota, og det går lengre tid før dei kjem tilbake. Når dei då kjem tilbake vil dei i tillegg vere mjukare, sidan du ikkje har kutta dei. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Trenger man virkelig en kilde på at det? Burde vel heller være de som mener eb slik myte som er sann som har bevisbyrden.Jepp, en påstand er en påstand. Men uansett, er enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå