Gå til innhold

å være homofob livet ut. mulig eller umulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har alltid lurt på det , man kan være hetrofil og bli homofil..... men det er umuuulig å går fra homofil til hetrofil.

Sannsynligvis kan man ikke gå fra en legning til en annen overhodet. De som "har vært heterofile og blitt homofile" har sannsynligvis aldri vært heterofile i det hele tatt, men valgt å avstå fra å leve ut legningen sin før de igjen valgte å slutte med det.

Lenke til kommentar

Kanskje. Jeg tror de fleste blir konvertert på dødsleiet. Ikke de religiøse, da, bare vanlige folk. "Jammen barnslig av meg å hate /være redd for homofile, de er sikkert greie mennesker" er nok noe som har streifet de fleste et par sekunder før de tar kvelden.

Så ikke dette innlegg.

Jeg tror de fleste har helt andre ting å tenke på dersom de er bevisste på dødsleiet.

Troende håper i panikk at de har vært troende nok. Altså kun på seg selv.

Ateister tenker på alt det spennende som skjer og som de går glipp av. Altså kun på seg selv.

De som har hatt det bra, tenker: "Så heldig jeg har vært.

De som har hatt det jævlig tenker enten "Endelig" eller "NÅ BLIR DET MIN TUR Å BLI FØRST"!

Altså: Kun meg selv, og så meg selv, og så meg selv igjen. Og så mine neste - littegrann -dersom tiden strekker til..

Lenke til kommentar

Sjølvsagd er det mogleg å vera homofob livet ut.. Men det er jo ikkje konstruktivt for nokon.

Eg trur mange gutar veks det av seg ila tdl. voksenliv. Eg hadde ein kamerat som kom ut av skapet når me var 17 år, han likar fortsatt fotball, øl og rockemusikk. I det sekundet eg innsåg det, vart ikkje homofile skumle og mystiske lengre.

Endret av Mendelssohn
Lenke til kommentar

Sjølvsagd er det mogleg å vera homofob livet ut.. Men det er jo ikkje konstruktivt for nokon.

Eg trur mange gutar veks det av seg ila tdl. voksenliv. Eg hadde ein kamerat som kom ut av skapet når me var 17 år, han likar fortsatt fotball, øl og rockemusikk. I det sekundet eg innsåg det, vart ikkje homofile skumle og mystiske lengre.

Jeg tror du er inne på noe essensielt her. Mitt inntrykk av de som "ikke liker homofile" er at det ikke er legningen i seg selv de reagerer på. De aller fleste blåser i andres personlige preferanser og hva andre gjør på sine soverom. Det jeg har inntrykket av at "motstanderne" ikke liker er personligheten til visse homofile, dvs de som er aller mest feminine. Grunnen til dette kan være så mangt. Noen menn føler kanskje at de angriper kjønnsrollemønsteret ved å ha en feminin væremåte, dvs at de gir uttrykk for at det å være mannlig i opptreden ikke er bra nok, osv. Det er vel i stor grad også det disse sier om meteroseksuelle, selv om deres legning ikke nødvendigvis er homofil.

For å unngå misforståelser så er jeg ikke homofob. Det jeg skriver over her er bare en refleksjon. Jeg mener mennesker skal få være slik de er, evt velger å være.

Lenke til kommentar

Så hvis man ikke liker fotball, øl og rockemusikk så er man skummel? :S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis man ikke liker fotball, øl og rockemusikk så er man skummel? :S

Sjølvsagd ikkje. Men det trur eg du skjønte ;) .

Poenget her er at kameraten min ikkje vart ein anna etter han kom ut av skapet. Det trur eg mange (spesielt gutar) treng å sjå: Den store bunten er heilt vanlege folk som lik sitt eiga kjønn.

Lenke til kommentar

Kvifor skal dei vere "heilt vanlege"? Kvifor er ein så redd det "unormale"? Om ein person likar Elvis, Bieber, Pink Floyd eller Rihanna bryr meg fint lite. Du kan drikke appletinis og like ballett og om du vil. Om du er homofil, heterofil eller bifil spelar ingen verdas rolle. La folk få vere sånn som dei er.

Kva om han kameraten din ikkje lika rock, fotball og øl? Hadde det betydd noko for korleis du reagerte?

Lenke til kommentar

Sjølvsagd ikkje. Men det trur eg du skjønte ;) .

Poenget her er at kameraten min ikkje vart ein anna etter han kom ut av skapet. Det trur eg mange (spesielt gutar) treng å sjå: Den store bunten er heilt vanlege folk som lik sitt eiga kjønn.

Ja, bare litt humoristisk ment fra min side.

Det er så sant som det er sagt! :)

Det eksisterer sterke stereotyper her som mange andre områder.

Homofile er sånn og sånn.

Kristne er sånn og sånn.

Ateister er sånn og sånn.

..... er sånn og sånn. (...)

Vi har alle bilder av hvordan de og de gruppene med mennesker er, ut i fra det vi har hørt.

Og svært ofte så er virkeligheten noe annerledes enn hva vi forestiller oss... :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kvifor skal dei vere "heilt vanlege"? Kvifor er ein så redd det "unormale"? Om ein person likar Elvis, Bieber, Pink Floyd eller Rihanna bryr meg fint lite. Du kan drikke appletinis og like ballett og om du vil. Om du er homofil, heterofil eller bifil spelar ingen verdas rolle. La folk få vere sånn som dei er.

Kva om han kameraten din ikkje lika rock, fotball og øl? Hadde det betydd noko for korleis du reagerte?

Jeg tror kanskje det er eventuelle forandringer han ville reagert på. Hvis han plutselig "ble en annen person" enn den de kjente fra før av så ville det ha blitt oppfattet negativt. Folk er generelt ikke så glad i forandringer.

Lenke til kommentar

jeg hadde en diskusjon med noen venner som påstår det er umulig å leve som "homofob" livet ut. siden ordet homofobi kan tolkes på flere måter så sier jeg bare ifra at det er her definert som å hate/forakte homofile mennesker.

vil det være umulig for en å hate homofile mennesker hele livet sitt ut?

Som tidligere homofob kan jeg svare på dette. For det første bommer du med definisjonene din. Debatten her dreier seg heller ikke om hat, men om redsel, så ingen har fulgt opp din presisering. Hat mot homofile er svært sjelden, mens homofobi er ganske vanlig. En som har edderkoppfobi hater ikke edderkopper, men liker dem ikke, de er ekle og du vil ikke ha noe med edderkopper å gjøre. Redsel for edderkopper kan kureres med eksponering, det samme med redsel for homofile. En homofob som blir tvunget til sosial omgang med homofile, vil oppdage at homofile stort sett er ganske vanlige mennesker, og de legger ikke nødvendigvis an på deg, slik heterofile heller ikke gjør med alle og enhver. Redselen er ubegrunnet.

Edderkoppfobi kan vare livet ut. Hvorfor skulle ikke fobi mot homofili kunne vare livet ut?

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg snakke for han, men om en kompis av meg kom ut av skapet og gikk fra å ha samme interesser og like de samme tingene som jeg, til å foretrekke appletinis og ballett så hadde vi ikke hatt så mye til felles lenger, og dermed antagelig sklidd fra hverandre. Om han også endret helt personlighet og ble en typisk "femihomse" så ville vi kanskje heller ikke trives særlig godt i hverandres selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...