Gå til innhold

å være homofob livet ut. mulig eller umulig?

Anbefalte innlegg

hei, jeg er helt ny på dette forumet så om dere føler jeg er på feil sted med dette temaet beklager jeg.

jeg hadde en diskusjon med noen venner som påstår det er umulig å leve som "homofob" livet ut. siden ordet homofobi kan tolkes på flere måter så sier jeg bare ifra at det er her definert som å hate/forakte homofile mennesker.

vil det være umulig for en å hate homofile mennesker hele livet sitt ut?
selv tror jeg det er fullt mulig, f.eks en person som følger en religion som er imot homofili og har blitt opplært i at det er en synd, vil det vel da være mulig for den personen å stå for sine meninger/tanker livet ut. det er garantert gamle mennesker her i verden som har homofobi og kommer til å dø med dette tankesettet.

hva tror dere?

Endret av LarsFosse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at fordommer gror best hvis de får være i fred, og jeg tror det er nok av mennesker som lever hele livet med liten eller ingen kontakt med normale mennesker, og som dør bitre og ensomme sammen med fobiene sine. Så ja, jeg vil tro det er fullt mulig å være homofob livet ut.

Lenke til kommentar

Nutcases som lever i sin egen lille verden vil gjerne forbli der.

Sånn gjelder det også personer som er traumatisert eller hater homofile av en eller annen god grunn, de vil fortsette å gjøre det livet ut ( tenker da på feks personer som har blitt misbrukt eller voldtatt av andre menn ) .

Men er det en holdning man har fått feks i oppveksten som ikke har en god grunn til å være der ( feks pappa snakket mye dritt om homofile ) så kan den ofte snu seg når man opplever noe annet selv. Eller den kan bli verre.

Uansett så er det ikke et fasitsvar på om en person vil hate homofile livet ut, det vil trolig variere fra person til person.

Lenke til kommentar

vil forresten trekke tilbake ordet homofobi etter som fobi et en betegnelse på en sykdom. hat/forrakt av homofile gjør det ikke om til en fobi av den grunn.

til det siste du sa, Malvado. det er helt klart at det er både og, men var bare spørsmål om det er mulig for en person å leve livet ut i hat/forrakt mot homofile :)

takker alle som kommenterer, greit å kunne diskutere litt om dette.

Lenke til kommentar

vil forresten trekke tilbake ordet homofobi etter som fobi et en betegnelse på en sykdom. hat/forrakt av homofile gjør det ikke om til en fobi av den grunn.

Er en bruker her inne som har i signaturen sin, fritt etter hukommelsen: "I hate the word homophobia. It’s not a phobia. You’re not scared. You’re just an asshole."

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Er en bruker her inne som har i signaturen sin, fritt etter hukommelsen: "I hate the word homophobia. It’s not a phobia. You’re not scared. You’re just an asshole."

Tomwaitsforallice?

Ja, eg vil være mot homofili heile livet. Fordi det er irrasjonelt tull. Som er nøyaktig det samme som mange andre psykiske lidelser, nemlig ein feil i hjernen eller fantasi.

Lenke til kommentar

Tomwaitsforallice?

Ja, eg vil være mot homofili heile livet. Fordi det er irrasjonelt tull. Som er nøyaktig det samme som mange andre psykiske lidelser, nemlig ein feil i hjernen eller fantasi.

jeg har alltid lurt på det , man kan være hetrofil og bli homofil..... men det er umuuulig å går fra homofil til hetrofil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spørs litt om man er ærlig med seg selv, eller av andres synspunkter

La oss se det på den måten, man kan være høfflig mot folk selv om man ikke synes noe om homofili på den slags måte.

Men om man kommer til den konklusjonen selv at han/hun ikke liker homofili, så er det av egen grunn,

Om det er av andre folks meninger, da er det ikke av din egen grunn og konklusjon som er faktor rollen, men av andre.

Om man for eksempel sier. Jeg har ikke noe imot homofile, men inni seg så gjør personen det alikevel, så er det en løgn. Personen vil sikkert bare ikke bli framstilt som en homofob. Men når man er ærlig med seg selv om det og fremdeles sier det, så har personen virkelig ikke noe imot det.

Så det er det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

homofobi er vel egentlig ikke et gyldig ord, det er ingen som er født med redsel for homofile. derfor blir ordet homofobi et uekte ord. Det er ingen sykdom, derfor burde det ikke bli brukt på noen.

Sjølvsagt er det eit ekte ord.

homofobi m1 (uspes se -fobi) (sykelig) redsel for homoseksualitet (hos seg selv og andre)

Det går sjølvsagt an å vere homofob heile livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...