Gå til innhold

Funker de sammen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i3-3225 har dårligere passmark benchmark enn A10-6800k. Hvorfor mener du den er bedre?

Fordi det å putte en APU i en maskin med et dedikert grafikkkort er waste. Hadde han valgt en FX6300 eller lignende så kunne jeg skjønt det, men desverre så gjør en I3 sammen med et godt skjermkort det bedre enn A10 cpuene.

En I3 vil også generere langt mindre varme enn amd motparten da I3'en ligger på 55w og amd sin ligger på rundt 100w om jeg ikke er helt på jordet.

Viser deg ytelse med I3 sammen med et 7950 kort, her er riktignok A10 5800k brukt, men det er desverre ikke stort forskjell på cpu ytelsen på de 2 forskjellige amd gen cpuene når det kommer til gaming, dette fordi stort sett den eneste forskjellen er det at 6800 har noe høyere klokk og har en bedre gpu, noe som ikke skal brukes uansett i builden det her er snakk om.

På en annen side, om Cpu skulle være flaskehals om 1år eller 2 så kan han enkelt oppgradere til en i5 eller i7 med LANGT mere ytelse enn det noe på FM2 Sokkelen har å tilby.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uhm, glemte at jeg trenger os og nettverkskort, så da blir jo prisen rundt 3500/3800 kr ingen som kunne vært så snill å hjulpet meg med å å fjernet og lagt til deler etc? Prisklassen er så lav nå at jeg ikke anner hva som er bra og ikke, og hva jeg skal fjerne og legge til osv, hadde vært veldig takknemelig om noen kunne hjulpet meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...