Gå til innhold

Gå for norsk, eller engelsk Youtube?

Anbefalte innlegg

Hei folkens, har en norsk kanal for tiden på youtube, få hits og subs. Målet er ikke at jeg skal ha så mange heller, men hadde vært greit å få inn noen diskusjoner i kommentarfeltet osv. Men har i det siste vurdert å gå over til engelsk, klart er ikke sikkert at jeg får noe flere der, men massen en da kan nå er jo mangedoblet. Helst ville jeg blitt større i Norge først, men er dette mulig i dagens norske YT, med lets play osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du for engelsk når du ut til veldig mange flere, men det er tilgjengeld mange flere om beinet. Jeg ville gått for norsk. Ikke glem at du kan få subs fra både Sverige og Danmark også, og godt mulig en del fra Finland. (i tillegg til folk i andre land som forstår norsk.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ikke på en eneste norsk YouTuber. Jeg vet ikke om en eneste en engang. Alt har med innhold å gjøre.

Går du for engelsk når du ut til veldig mange flere, men det er tilgjengeld mange flere om beinet. Jeg ville gått for norsk.

Jeg ser på alt som jeg finner er bra. Bruker man en time på youtube i løpet av en uke, så får i hvert fall jeg sett alle oppdateringer fra de jeg abonnerer på. Så det utsagnet syntes jeg ikke passer.

Lenke til kommentar

Hvilken type innhold legger du ut?

det er på Lets play nivået egentlig nå.

Alltids kjekt med norsk, men man kan nå ganske så mange med engelsk. I beste fall internasjonalt.

Jo jeg og føler meg meste hjemme i norsk, er jo det som er morsmålet. Men om folk synes at det stykke av norsk YT er brukt opp, så er det jo ikke mye vits, men jeg vet ikke :/

Går du for engelsk når du ut til veldig mange flere, men det er tilgjengeld mange flere om beinet. Jeg ville gått for norsk. Ikke glem at du kan få subs fra både Sverige og Danmark også, og godt mulig en del fra Finland. (i tillegg til folk i andre land som forstår norsk.)

Ja det er absolutt sant, det er den viewerbasen du har. Det er de som kan forstå norsk. og enegelsk så er du jo inne i et stort konkuransebilde egentlig.

Lenke til kommentar

Jo jeg og føler meg meste hjemme i norsk, er jo det som er morsmålet. Men om folk synes at det stykke av norsk YT er brukt opp, så er det jo ikke mye vits, men jeg vet ikke :/

Plassen er stort sett basert på kvaliteten. Lager du noe bra er det alltid plass til en til. I verste fall dytter du en mindre bra ut av listen. Men om det du lager ikke er noe bra, vil det nok aldri være plass til den.

Lenke til kommentar

Jeg har en blanding på min Youtube. Noe norsk og noe engelsk. Men det er jo helt enkel kort tekst på engelsk. Skal ikke mye til, og en av mine videoer har jo 4,3 mill visninger. Så det behøver ikke være avanserte greiene. Innholdet og tittelen har nok mest å si. Samt søkeord.

Lenke til kommentar

Du tuller nå?

Ettersom språk er vilkårlig, abstrakt og tvetydig, vet jeg i denne sammenhengen ikke hva spørsmålet ditt referer til. Syntes du å bruke 1 time på YouTube for at jeg skal få sett alle oppdateringer fra de jeg abonnerer på, er lite? Du er vel innforstått med at ikke alle ser like mye/lite på YouTube som deg, og krever derfor ikke samme tiden i uken på YouTube?

Lenke til kommentar

Det var da riktig så fancy språk du har lært deg. Men sorry, kan ikke si jeg er imponert. Uansett, du har vridd ordene mine til noe helt annet, og tatt de helt ut av sammenhengen på en eller annen måte. Kudos for det. Poenget mitt var at om han bruker norsk har han et lite marked, men få som prøver seg der. Prøver han seg på engelsk vil han nå ut til mange flere, men han har til gjengjeld mye større konkurranse. Anner ikke hvorfor det er så vanskelig for deg å forstå.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker helt klart engelsk. Har sett en del norske YouTube-kanaler og det har lett for å bli flåsete, kleint og tilgjort. På den annen side tror jeg det er enklere å få en liten følgerbase hvis du snakker på norsk, men da vil du aldri kunne nå like langt som hvis du snakket på engelsk, hvor følgerne kommer til med litt saktere.

Snakker bare ut ifra egne erfaringer. :)

Lenke til kommentar

Jeg får inntrykk av at du ikke vet hva jeg har svart på, og dermed svarer på noe helt annet.. Så her er samtalen vår:

Personlig ser jeg ikke på en eneste norsk YouTuber. Jeg vet ikke om en eneste en engang. Alt har med innhold å gjøre.

Jeg ser på alt som jeg finner er bra. Bruker man en time på youtube i løpet av en uke, så får i hvert fall jeg sett alle oppdateringer fra de jeg abonnerer på. Så det utsagnet syntes jeg ikke passer.

Du tuller nå?

Her oppstår første problem: Jeg har ingen anelse om hvilken del av det jeg skrev, du refererer til.

Ettersom språk er vilkårlig, abstrakt og tvetydig, vet jeg i denne sammenhengen ikke hva spørsmålet ditt referer til. Syntes du å bruke 1 time på YouTube for at jeg skal få sett alle oppdateringer fra de jeg abonnerer på, er lite? Du er vel innforstått med at ikke alle ser like mye/lite på YouTube som deg, og krever derfor ikke samme tiden i uken på YouTube?

Her tok jeg sjansen på å svare på det jeg trodde ditt spørsmål var rettet mot.

Det var da riktig så fancy språk du har lært deg. Men sorry, kan ikke si jeg er imponert. Uansett, du har vridd ordene mine til noe helt annet, og tatt de helt ut av sammenhengen på en eller annen måte. Kudos for det. Poenget mitt var at om han bruker norsk har han et lite marked, men få som prøver seg der. Prøver han seg på engelsk vil han nå ut til mange flere, men han har til gjengjeld mye større konkurranse. Anner ikke hvorfor det er så vanskelig for deg å forstå.

Jeg så poenget ditt i din første post, men legg merke til at jeg aldri kommenterte poenget ditt eller ønsket å diskutere det. Mitt poeng var: Jeg ser på alt så lenge kvaliteten på innholdet er bra. Jeg vridde aldri om på dine ord, da dine tre ord var et spørsmål som ikke var rettet til noe spesifikt. Her oppstod kommunikasjonssvikten, da du ikke var grundig nok i din ordlegging.

Kiss & Make up?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...