Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Finner ikke riktig abs sensor 2000 passat syncro

sierra93

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan få tak i abs sensor til passat syncro 1999 mod? REGNR JU77018

Kjøpte en av de som ser riktig ut som er til "front" og satt inn men fikk ikke resatt

lampa, når følern skal inn skal den bankes inn med kraft? eller gå lett?

Finner bare når jeg søker på reg nr denne men det er ikke sånn som sitter der

absfeil_zpsf63c28d4.jpg

Sånn som dette sitter der men denne finner jeg bare til at skal være på front

Noen som kan hjelpe meg og finne riktig? eller er de like forran og bak?

absriktig2_zps56b6aa64.jpg

Endret av sierra93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nedesrte bildet der er til front. Skal se annerledes ut bak.

Du MÅ rense de hullene foran ordentelig. De skal skli rett inn uten slegge. Ikke dytt føleren så langt inn at du subber borti tannkransen for da vil noe gå til helvette. Dytt dem helt inn og dra dem ut 1-2mm så du får litt klaring. Se at hjulet snurrer. Slukker ikke lampa prøv å juster avstanden litt igjen. Etter en stund vil dem sette seg fast i vei-saus :p

Lenke til kommentar

Men den gamle jeg tok ut bak er lik denne som er avbildet nederst,og ikke den øvre

så da lurer jeg på om jeg kan sette inn en som egentlig er til forran? Altså den nederste her?

Vet ikke om det er noen forskjell fra syncroen til vanig passat?

VIDARKRI heggen kunne ikke hjelpe meg :ohmy:

Lenke til kommentar

Snakk med Jacobs Autosupply i Oslo. Sitter selv med betatilgang for sia deres og ser de har denne delen hos de ;) . Prisen på delen kommer ann på hvilket merket man ønsker :) . Du kan lett ringe de på telefonnr: 22 65 03 55

eller epost: [email protected]

Ser ut som at sensoren fra Hella ligger på rundt 1100kr. De har god kundeservice og hjelper til ;)

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Dette er den som jeg kjøpte ny der går det bare en ca 16 mm tykk stang inn som sitter i

en hylse, samme som den jeg dro ut derifra før jeg skulle bytte

abssync_zpsece98e62.jpg

Men var oppe på en hugger nå som har en syncro stående der og sjekket den

den har en abs føler som er satt fast med en skrue men samme hull som jeg har

Men det er en 2002 modell passat syncro

Tok av mitt hjul nå og sjekket jeg har ikke noe feste skrue der kunn trykkes inn.

Fikk et delenr på Møller 3B0927807G den skulle passe min,men finner flere typer når jeg

sjekker det nr. :hmm:

Han på Møller fikk ikke opp bilder kun noen teininger som han ikke kunne se detaljer på

for og sjekke om den var lik den jeg trengte

Endret av sierra93
Lenke til kommentar

3B0 927 807 H er føleren på venstre side. 3B0 927 807 G er føleren på høyre side. Delenumrene her er tatt fra ETKA ut i fra ditt chassinummer, så de bør være riktige. Ser også at det er disse numrene meca refererer til. Meca har disse. Dyrt men de har iallefall. Da kommer det ann på hvilke side du trenger til.

Lenke til kommentar

Nei ser ikke ut til å være forskjell på syncro og ikke. Om du går inn på Meca via linken ovenfor så kan du se hvilke biler dem passer til. Men bare lurer på en ting. Er det noen gang bytta nav eller noe på den bilen? Har sjekka litt med Bosh, og alle sensorene bak til den bilen har skrue. Jeg kan da heller ikke garantere at 8D0 927 807 C vil passe selv om noen nettsteder viser til det.

Endret av newsmann
Lenke til kommentar

Usikker på om de går om hverandre da det er et modellskifte i 2000. Da må du nesten se etter delenummeret på disse og matche dem. Finnes 2 forskjellige der. H.h.v 8E0 505 436 L og 8E0 505 436 N. Da må du finne ut hvilket av disse som matcher din bil og evnt ringe/sammenligne med den fra 2002 mod. Er vel litt feil av meg å kalle det nav. Er vel hjullagerhuset du trenger strengt tatt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...