sebu Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Etter utallige innslag her i forumet om hvor bra Arctic Silver er bestemte jeg meg for å prøve den. Fra før hadde jeg bare den orginale Thermal Pad`en som satt på kjøleren da jeg kjøpte den, og det har jeg lest at ikke funker i det hele tatt(jeg trodde det jeg også ettersom idle-temp. på cpu har ligget på 52-53C). Som sagt så kjøpte jeg meg Arctic Silver 3 og skrev ut Goop-guiden som er laget her på overklokking og gjorde meg mentalt klar for en fantastisk reduksjon av temp. på prosessoren min(T-Bird 1333). Jeg fulgte det som stod i goop-guiden til punkt og prikke og startet fornøyd opp maskina mi etter vel endt jobb. Startet så opp Asus Probe temperaturmåler og ventet spent på at tempen skulle stoppe opp flere grader før det den hadde gjort tidligere med Thermal Pad`en som kjølepasta. Til min store skuffelse så jeg at tempen tuslet oppover mot gamle høyder før den stoppet på gode gamle 52-53C. Så her sitter jeg med Arctic Silver 3 som kjølepasta på cpu og samme temp som tidligere og ser til bake på prosjekt "Arctic Silver 3" med stor skuffelse Lenke til kommentar
complex4517 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Men du slurver jo så fælt da :lol: Funker hos meg :lol: :lol: :lol: Lenke til kommentar
norrick Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Dette er det værste bullshit'et jeg noensinne har lest!!! Jeg tror ikke det er noe å utsette på pastaen, kikk litt på nettet og se om du finner noen tester(finnes vel en 30-40stk. som jeg selv har sett). Alle med den samme konklusjon, Artic silver 3 er absolutt det beste man kan få tak i!!! Få tak i en person som har bittelittegrann peiling på data til å hjelpe deg med montering av kjøleribbe/pasta så blir resultatene noe bedre. Tror ikke at en totalt uvitende og ukyndig guttunge som som deg klarer å motbevise det andre seriøse overklokkere har bevist... "If U can't fix it, don't break it..." Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Reinstall asus probe 2. Har hørt noen andre gjorde det, og da sank gradene. Høyres kanskje rart ut, men det skadar ikkje å prøve. Tempen min sank 5 grader med ac2 og coppershim. -Ørjan Ligger og idler på 37 grader no....... Lenke til kommentar
qwerty Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 :sad: monter et eksternt termometer! Å lese av temp fra socket måleren er som å måle lufttemperatur ved å legge et termometer på stekeovnen og sette den på max. Det er faktisk det samme som skjer! Socket temp måleren blir påvirket av bla. spenningsregularotene på hovedkortet som helt normalt kan komme opp i over 100 grader. Lenke til kommentar
anbjornk Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Quote: Socket temp måleren blir påvirket av bla. spenningsregularotene på hovedkortet som helt normalt kan komme opp i over 100 grader. Har du røyka...? Det er greit nok at de kan bli varme.....men 100 degC...!! det er å ta i litt... Mvh AK Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 21:04, sebu skrev:Startet så opp Asus Probe temperaturmåler og ventet spent på at tempen skulle stoppe opp flere grader før det den hadde gjort tidligere med Thermal Pad`en som kjølepasta. Til min store skuffelse så jeg at tempen tuslet oppover mot gamle høyder før den stoppet på gode gamle 52-53C. Så her sitter jeg med Arctic Silver 3 som kjølepasta på cpu og samme temp som tidligere og ser til bake på prosjekt "Arctic Silver 3" med stor skuffelse Prøv med et annet program (f. eks. Motherboard Monitor). Prøv med ekstern måleprobe tilfelle den som sitter på hovedkortet er deffekt. Det forekommer samt at de har en del misvisning. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Arctic Silver 3/2/1 funker ikke optimalt før du har "brent fast" kjølepastaen uanZ. Det er da du får den store ytelsen Lenke til kommentar
555 Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hvilken temp må as3 opp i før den er 'brent fast' [ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-02-18 10:58 ] Lenke til kommentar
CFD Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Kanskje en "orntli" tempraturmåler kunne ha vist større forskjell. En på feltet her oppe har vapo og der viser MBM ca.40C høyere en en ekstern tempsensor viser. Det er rimelig mye det , fra -14 til +36. Skaff deg et temp. du finner på 3dfxcool Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 EKKE asus probe monitor veldig kjent for nøyaktig temp? NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 FORRESTEN HVIS DET ER EN KOBBER KJØLER KAN DET HVERE BEST MED THERMAL PAD oops capslock sto på gidder ikke skrive på nytt Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 21:04, sebu skrev:Etter utallige innslag her i forumet om hvor bra Arctic Silver er bestemte jeg meg for å prøve den. Fra før hadde jeg bare den orginale Thermal Pad`en som satt på kjøleren da jeg kjøpte den, og det har jeg lest at ikke funker i det hele tatt(jeg trodde det jeg også ettersom idle-temp. på cpu har ligget på 52-53C). Som sagt så kjøpte jeg meg Arctic Silver 3 og skrev ut Goop-guiden som er laget her på overklokking og gjorde meg mentalt klar for en fantastisk reduksjon av temp. på prosessoren min(T-Bird 1333). Jeg fulgte det som stod i goop-guiden til punkt og prikke og startet fornøyd opp maskina mi etter vel endt jobb. Startet så opp Asus Probe temperaturmåler og ventet spent på at tempen skulle stoppe opp flere grader før det den hadde gjort tidligere med Thermal Pad`en som kjølepasta. Til min store skuffelse så jeg at tempen tuslet oppover mot gamle høyder før den stoppet på gode gamle 52-53C. Så her sitter jeg med Arctic Silver 3 som kjølepasta på cpu og samme temp som tidligere og ser til bake på prosjekt "Arctic Silver 3" med stor skuffelse Har du tak vekk den Thermal Pad`en? Den kan veee vanselig og få vekk og du kan få masse riper under ribba de. En annen ting kan vere at vifta de sitter løst slik at ribba ikke for god nok kontakt. Jeg har prøv begge deler og må si at goop er mye mye bedre en Thermal Pad`en. Det er ikke oppstykt men det må vere du som har gjort feil eller så sitter ribba de veldig dårlig. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Men kva kjølar har du da? om du har "billig dritt" kan du ikkje forvente kjempereduksjon av kjølepastaen. Ellers må det vera noko anna som er feil... Lenke til kommentar
magle Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 jeg fikk akkurat samma temp med as3 som noe goop som følgte med min zalman 6000alcu, kab temp er på 27 grader. mulig jeg suger til å ta på goop, men gidder ikke sjekke det nå! noen som har samma kjøler, med lavere temp enn 52 max load? har en xp1700 @ standard. Lenke til kommentar
anbjornk Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: FORRESTEN HVIS DET ER EN KOBBER KJØLER KAN DET HVERE BEST MED THERMAL PAD Bull***.....det er alltid bedre med goop Mvh AK Lenke til kommentar
eSik Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Fjerna du thermal padden først? Ripa du opp kjøleribba når du gjorde det? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Har hørt det tar opp til flere dager for AS3 å brenne seg fast. Står det ikke noe slikt på http://www.overklokking.no ? Prøv å kjøpe et termometer fra Clas Ohlson. Har selv et som kosta 50,- Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 *lol* *lol* og atter *lol* jeg må bare si at den som mener at ac3 IKKE kjøler bedre en thermal pad burde selge pc'n sin til høystbydende. Har selv oppgradert fra ac2 til ac3 og må si meg fornøyd med temp forskjellen... fra 50c full load til 45 full load... merkbar forskjell med andre ord. Mvh.John Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 22:21, norrick skrev:..."If U can't fix it, don't break it..." ...If it aint broke, don't fix it...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå