Gå til innhold

AA dummy batteri

bas

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som veit om man enkelt kan få tak i strømførende (kortsluttede) AA dummy batteri i Norge? Kan selvfølgelig bestille fra Ebay e.l., men ønsker det så fort som mulig, så en butikk man kan rusle inn i hadde vært det beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det vesentlig :) Jeg skal bruke det i en batteriholder for 4 AA batterier, men jeg skal kun ha 4.5V, ergo kun bruke 3 av de. Nei, det er ikke veldig aktuelt å bare kortslutte med en ledning, batteriene ligger i kassett som man dra ut for å bytte batterier.

Lenke til kommentar

Er det vesentlig :) Jeg skal bruke det i en batteriholder for 4 AA batterier, men jeg skal kun ha 4.5V, ergo kun bruke 3 av de. Nei, det er ikke veldig aktuelt å bare kortslutte med en ledning, batteriene ligger i kassett som man dra ut for å bytte batterier.

hva med å bruke ett tomt batteri og legge en ledning fra den ene til den andre siden på batteriet?

Eller kortslutte det i skjøten mellom + og - med ett eller annet?

Tror du sliter med å få tak i ett strømførende dummy-batteri, kan ikke se hvorfor noen skal produsere noe slikt...

Lenke til kommentar

Med strømførende mener jeg at det er elektrisk kobling mellom polene, ikke at det skal være strøm på selve batteriet (hvis det var det du trodde). Ikke no problem få tak i slike batterier på f.eks ebay, men det er ofte 2-3 ukers levering fra hong kong e.l.

Lenke til kommentar

Med strømførende mener jeg at det er elektrisk kobling mellom polene, ikke at det skal være strøm på selve batteriet (hvis det var det du trodde). Ikke no problem få tak i slike batterier på f.eks ebay, men det er ofte 2-3 ukers levering fra hong kong e.l.

Var det jeg mente ja. Strømførende, som i at de leder strøm, ikke gir strøm.

Jeg sa jo også tomt batteri. Om du legger en ledning fra + til - vil du ha ett batteri som leder strøm men ikke gir noe strøm. Du kan jo tape fast ledningen så den ikke flytter seg...

Men, sedsberg ser ut til å kanskje ha en god løsning, en sikring på størrelse med ett batteri.

Lenke til kommentar

Jada, er klar over mange kreative løsninger, men nå lurte jeg altså på hvor/om man får tak i slikt i norske butikker relativt kjapt, det skal nemlig se litt alright ut og være minst mulig "jalla".

Skal sjekke ut de andre forslagene i tråden, takk for innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...