kevve Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 I dag skulle jeg oppdatere til nyeste versjon av BIOS, men noe gikk galt. Jeg lastet ned nyeste versjon fra MSI og kjørte EXE fila som normalt, trykket OK og et par sekunder etter kom en melding hvor det stod noe om at jeg måtte prøve igjen etter en restart, skulle trykke på FINISH og dra frøys alt. Måtte til slutt bruke restart knappen. Nå vil ikke maskinen boote, den står bare og piper to ganger igjen og igjen med ca 10 sekunders mellomrom, går ikke inn i BIOS eller noe. Oppsett: HK: MSI FM2-A85XMA-E35 CPU: AMD FM2 A10 6800K RAM: Crucial DDR3 1333MHz 8GB Hele grunnen til at jeg skulle oppdatere var at når jeg hadde koblet HDMI kabel til TV, så fikk jeg bildet på skjermen men ingen lyd, og maskina sa at den ikke fant noen lydenhet på HDMI tilkoblingen. Så ja, det brukes som media center. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Ser ut til du har en ødelagt kort. De fleste nye kort har en av to muligheter. En bios switch, der du kan velge bios 1 eller bios 2. Ødelegger du bios 1 bytter du bare å reparerer den andre. Det andre alternativet er en bios flash usb port, men det er vel bare asus som har, mulig at jeg tar feil. Den eneste løsningen jeg ser her er å levere kortet tilbake. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 AMI BIOS: 2 beeps - Parity error - bad memory AWARD BIOS: 2 short - CMOS setting error Jeg vet ikke hvilken produsent som står for bios på ditt hovedkort. Så prøv disse to mulighetene: 1. Flytt på RAM brikken(e) dine. Prøv med bare en dersom du har to stk. 2. Reset CMOS. Det ser ikke ut som om du har dual BIOS, så er biosen din fullstendig ute av drift må du sende inn hovedkortet. Prøv å la være og nevne oppdatert BIOS siden MSI fraskriver seg alt ansvar under oppdatering av BIOS, det skjer på eget ansvar. Hvordan resette BIOS: Lenke til kommentar
kevve Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Ser ut til du har en ødelagt kort. De fleste nye kort har en av to muligheter. En bios switch, der du kan velge bios 1 eller bios 2. Ødelegger du bios 1 bytter du bare å reparerer den andre. Det andre alternativet er en bios flash usb port, men det er vel bare asus som har, mulig at jeg tar feil. Den eneste løsningen jeg ser her er å levere kortet tilbake. Ja jeg tror det blir til at jeg leverer det inn og håper jeg får nytt. AMI BIOS: 2 beeps - Parity error - bad memory AWARD BIOS: 2 short - CMOS setting error Jeg vet ikke hvilken produsent som står for bios på ditt hovedkort. Så prøv disse to mulighetene: 1. Flytt på RAM brikken(e) dine. Prøv med bare en dersom du har to stk. 2. Reset CMOS. Det ser ikke ut som om du har dual BIOS, så er biosen din fullstendig ute av drift må du sende inn hovedkortet. Prøv å la være og nevne oppdatert BIOS siden MSI fraskriver seg alt ansvar under oppdatering av BIOS, det skjer på eget ansvar. Hvordan resette BIOS: Untitled.png Jeg har UEFI BIOS. Jeg skal prøve å flytte på rambrikkene når jeg kommer hjem fra jobb, også sende komplett en mail å høre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå