Gå til innhold

Hvilket videokamera?

Anbefalte innlegg

Jeg har overhodet ikke fletta peilig på videokameraer annet enn at jeg har ett par GoPro kameraer jeg liker å bruke til diverse action fotografering. Video redigering takler jeg doggreit og bruker Premiere Elements 12 til dette.

Detjeg lurer på er om et vanlig videokamera (som man får kjøpt på Elkjøpt etc. til rundt 2-5.000,- har noe bedre videokvalitet enn GoPro?

Jeg skjønner jo at man har zoom og en del andre ting med et vanlig videokamera som sikkert kommer godt med, men det er selve videokvaliteten jeg lurer på her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det du mener er at GoPro faktisk er bang for the bucks med tanke på videokvalitet elene? i alt sammenlignbart med prisklasse opp til 5.000,-?

Da kan jegnesten ikke forstå hvordan dem klarer å selge "vanlige" videokameraer lenger. Folk flest bruker vel mobilen til å filme uhøytidelige ting og eller evt. et actionkamera som mange begynner å få i dag som kan brukes til så mangt..

Lenke til kommentar

Det har jeg ingen formening om da jeg ikke har prøvd G25, fant denne testen dog med forskjellige blender på kameraene.

http://www.youtube.com/watch?v=rPerrZlpR8s

Så det du mener er at GoPro faktisk er bang for the bucks med tanke på videokvalitet elene? i alt sammenlignbart med prisklasse opp til 5.000,-?

Da kan jegnesten ikke forstå hvordan dem klarer å selge "vanlige" videokameraer lenger. Folk flest bruker vel mobilen til å filme uhøytidelige ting og eller evt. et actionkamera som mange begynner å få i dag som kan brukes til så mangt..

Gopro er utrolig mye for pengene med tanke på videokvalitet. Spesielt nå til 1990kr. Goproen har en enkel konstruksjon og ingen zoom eller autofokus. Jeg tror du har helt rett i at det klassiske forbruker videokamera markedet skrumper inn.

Her kan du se en sammeligning av sensorstørrelser:

Canon Legria G25 har 1/3", Gopro Hero 3 Black Edition har 1/2", Nikon 1 har 1".

post-48913-0-83487500-1382363949.jpg

post-48913-0-83487500-1382363949_thumb.jpg

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Jeg merker det når jeg er på ferie etc. at folk med tradisjonelle videokameraer uteblir i forhold til hvordan det var for noen år siden da det kun var de med penger som gikk med slike videokameraer.

Egentlig litt synd at det ikke finnes tradisjonelle videokameraer med respekt for seg selv, da disse er mer naturlig å bruke enn et stort speilreflekskamera. Å gå rundt å filme med et speilreflekskamerablir sikkert veldig bra, men i mitt hode så stemmer det ikke helt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...