Emmabla Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hei. Jeg er en jente på 16 år som har hatt et forhold med en gutt opp og ned i 1 og et halvt år. Jeg har aldri elsket noen så høyt som han, men jeg skjønner heller ikke hvorfor. Han er like gammel som meg, men han bor i sør og jeg nord, så vi møtes ikke ofte. Det har vært veldig mye drama det siste året. Mye med eksene våres, unødvendig drama. Det har rett og slett vært et helvete. Vi har vært av og på utallige ganger. Han har vært så drøy til tider, at jeg ble utrolig deprimert. Han sier alt grusomt til meg som kommer fritt for han. Samtidig når vi har det fint, så har vi det skikkelig bra, og da elsker jeg han så utrolig høyt. Vi kjenner hverandre ut og inn, men han har et stort temperament, så han klikker utrolig fort. Vi avsluttet forholdet igjen i august for han begynte å si fæle ting til meg som at han ønsket meg død, at han hatet meg intenst, at han håpet på at jeg kuttet meg til døde, stygg, ubrukelig osv. Som alle andre gangene lignende hadde skjedd, gjorde det utrolig vondt. Om jeg gjør noe lignende tilbake så blir han enda sintere, og sier jeg ikke eier respekt. Det som er, at jeg fortsatt har følelser for han og jeg skjønner ikke hvorfor. Hver gang vi krangler som dette, og han kommer tilbake eks 1 måned etterpå og later som at ingenting har skjedd og at alt er min feil så aksepterer jeg det, fordi jeg savner han så sykt. Det er typisk han, å kontakte meg helt til jeg svarer, helt til jeg ikke klarer å ignorere han. Det er utrolig vanskelig å komme seg vekk fra han, selv når han bor på den andre siden av Norge. Etter alt som skjedde i august, så var jeg fast bestemt for å aldri prate med han igjen. Så vi pratet ikke på 2 månender, han sendte meg noen ganger stygge meldinger men jeg blokket han på mobilen. 2 månender etterpå (til denne uken) så har han prøvd flere gang å legge meg til på facebook, jeg godtok ikke. Etter noen dager fikk jeg meldinger der det stod at han savnet meg, at jeg er så spesiell. Så vi ble venner igjen. Jeg sa jeg hadde noe på gang med en annen nå, men han bryr seg ikke. Nå er han i samme humør, sur, frekk i kjeften. Så kommer han i godt humør igjen, two faced. Og jeg godtar det, fordi jeg har savnet han så sykt selv om jeg allerede holder på med en annen som faktisk bor her, men det jeg har med eksen min er noe annet, vet ikke. Han så sterke følelser for han. Hvordan skal jeg la han gå, og komme meg videre? Prøver så hardt Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Det går over etter hvert - du er jo bare 16 .. Og selv om det er mye drama nå, så vil det nok etter hvert gå over og du får nye mer modne interesser. Til spørsmålet om hvordan du skal klare å glemme han, har jeg ikke annet forslag enn å minne deg selv på å ikke involvere deg i aktiviteter som gjør at du begynner å tenke på fortiden og bli frustrert. har du forøvrig lært noe i løpet av denne prosessen med denne eksen din? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Det du beskriver er et klassisk misbruksforhold. Da blir det akkurat slik du beskriver. Det du må gjøre er å kutte kontakten helt og aldri se deg tilbake. Hvis du får lyst til det så tenk på det som har vært dårlig og at du ikke fortjener en slik behandling. I et forhold så må man ofte godta at ikke alt er fantastisk hele tiden, men når håpet om det som er bra hele tiden blir ødelagt av det dårlige som aldri ser ut til å ta slutt så blir det i sum veldig negativt, og det er ikke bra over tid. Her må du være sterk og bare kutte det helt og fullt. Det er rett og slett ikke verdt å ødelegge seg selv for et håp som er håpløst. Du går jo rundt å håper at ting skal bli bedre i dette forholdet hvor du opplever så mye negativt, men dette skjer aldri. Det går alltid tilbake til det dårlige, og du går rundt å lengter etter det positive. Fortsetter du med dette blir du dratt lengre og lengre inn i et sort hull. Dette har du kontroll over til å forhindre, og det må du gjøre med alle midler du har tilgjengelig. Veldig bra å ha noen andre til å dekke det behovet. Det er kanskje ikke de sterke toppene, men du slipper også unna de dype dalene. Han trenger profesjonell hjelp, fordi han nok har vært i et veldig destruktivt miljø selv. Slik oppførsel kommer sjelden uten grunn. Hver gang du har lyst til å ta kontakt igjen så les dette innlegget. Det kommer til å spare deg mye smerte. Lykke til videre. 3 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Løsning:Du skjuler ingen ting på hva grunnen er på hvorfor du gjorde det slutt. Fortell ham at det og det funket ikke, at hans personlighet ikke passer deg og du ser etter noe annet. Er så mye enklere når alt av kort legges på bordet. Ellers bør du blokkere ham fra Facebook så dere ikke kan ha noe form for kontakt. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Du bør kutte kontakten helt. Svar aldri på noen form for kommunikasjon og blokker på facebook. Dette er nok eneste måten gå videre på... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå