evenb0302 Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hei! Nytt anlegg i stua, som kan få lyd fra tven gjennom HDMI eller optisk digital. Det jeg lurte på var hva som er best? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 ARC vil være den beste løsningen hvis både TV og reciever støtter dette. Optisk overføring har ikke de samme mulighetene som HDMI, så hvis du kan bruke HDMI bør du bruke HDMI. Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Jeg henter denne tråden igjen jeg. Jeg sendte forespørsel til LG-support om tv-en min støttet 1.4-HDMI(ARC), dette gjorde den dessverre ikke, men fikk respons at signal gjennom optisk kabel er bedre enn HDMI. Her: Thank you for your response in relation to your TV.That is absolutely correct. The best possible audio quality is delievered with an optical cable. Therefore, we would always recommend using an optical cable where possible. This is due to HDMI leads being primarily designed to carry high definition images and sound is more of by-product with these cables. Whilst the sound will still be good with a HDMI cable I would always recommend an optical cable.You can reply to this email by clicking the more questions link below. I hope my email has answered your query and assisted you today; I would really appreciate your feedback. Please help us to improve our customer service by completing the short survey after this email.Thank you in advance. Kind regards NathanLG Electronics UK Help desk Noen her som kan bekrefte at dette er riktig? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Dette er feil; HDMI er overlegen optisk. Edit: Optisk er også mer utsatt for jitter; dvs at signalene ikke matcher klokkepulsene mellom de 2 enhetene. Som kan medføre at man får 2 like signaler etterhverandre og potensielt taper 1 verdi i signalkjeden. Endret 14. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Optisk og HDMI sender de samme signalene fra TVen uansett, så du vil nok ikke merke noen forskjell. Hadde du merket forskjellen, så hadde du ikke spurt dette spørsmålet i utgangpunktet, og skal man høre forskjell, så må man opp i prisklasser som de færreste her inne har utstyr i. Men til en receiver fra andre komponenter enn TV, så er HDMI overlegent. Og hadde vært å foretrukket hvis din TV hadde støttet ARC, da du hadde sluppet unna en ekstra kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå