Bergen77 Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 En laptop eller mobil husker mange trådløse nettverk og kobler automatisk til i en prioritert rekkefølge. Jeg er på jakt etter en boks som gjør det samme. Jeg har ett mobilt nettverk som skal koble seg til nye gjestenettverk, kjendte og ukjente. Dette må skje automatisk akkurat slik våre laptoper gjør det. Om dette medfører at jeg må flashe en ruter eller noe med uorginal firmware så er det helt greit. Så langt har jeg ikke funnet noe slik boks. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) DD-WRT-firmware med script kan hvertfall automatisk lete etter åpne nettverk. http://sourceforge.net/projects/autoap/ Det finnes kanskje en mulighet, for å sette prioritetert rekkefølge også. AutoAP is a script that continuously scans for open Wi-Fi connections, tests them for validity, and connects to the strongest signal. If the connection is lost, the script scans again and finds the strongest valid signal again, and maintains a continuous connection to the internet in a mobile or portable environment. The script paremeters are highly configurable, including ability to configure secure connections. Endret 20. oktober 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Bergen77 Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Har forsåvidt funnet dette omtalt tidligere, men det støtter ikke WPA2 så det dekker ikke behovet godt nok. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hvilket som helst aksesspunkt som også er trådløs klient gjør vel dette? - Eller går det ikke automatisk mener du? - Tror iallefall de små mobile trådløse ruterne gjøre det? Lenke til kommentar
Bergen77 Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Jo de fleste rutere kan fungere som klienter men jeg kjenner ikke til noen som kan koble seg til mer enn ett forhåndsdefinert nett. Hvis det finnes er det akkurat det jeg trenger! Lenke til kommentar
Bergen77 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Har bestillt en kina-router nå som skrøt noe hemningsløst så får en se om dette stemmer. Den er basert på open-wrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå