Infectionsys Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Skaffet meg Visa Electron for noen uker siden, og pga litt google søking har jeg fått vite at det er mulig å bruke kortet på nett, selvom det ikke har kortnummer foran. Noen sier at de kan gå inn på DnBs nettsider og trykke på erstatt kort. Deretter kommer det opp kortnummer, noe som er forsåvidt greit. Men det er kun 5 av sifrene som er synlige. Andre sier at det er kortnummer på det brevet kortet kom fra, og det har jeg har. Det er altså ikke noe nummer der. Tips? Får jo itillegg ikke sendt til paypal, ettersom DnB ikke godtar utenlandssending for "umyndige". P.S Tenkte på å skaffe Spotify Premium, såååeh.. .D Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Spotify kan du kjøpe i mange kiosker og på bensinstasjoner. Lenke til kommentar
Infectionsys Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Spotify kan du kjøpe i mange kiosker og på bensinstasjoner. For lat for det, hah Edit: I første omgang blir det spotify, men har jo tenkt på eBay og slikt. Endret 19. oktober 2013 av MultiFiks Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Visa spendon. Som mindreårig har du uansett ikke lov til å bruke visa / kredittkort på nettet. 1 Lenke til kommentar
Infectionsys Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Visa spendon. Som mindreårig har du uansett ikke lov til å bruke visa / kredittkort på nettet. Ja, nettopp. Spendon kjøpes på butikk, men ork å gå 20 min? Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Kan vel skaffe deg et debetkort da Trenger ikke gå i 20 minutt, kan jo bare kjøre.. Du får ikke gjort noe med kortet idag uansett. Endret 19. oktober 2013 av Frekvens Lenke til kommentar
Infectionsys Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Kan vel skaffe deg et debetkort da Trenger ikke gå i 20 minutt, kan jo bare kjøre.. Du får ikke gjort noe med kortet idag uansett. Visa Electron er et debetkort? Egentlig er det beregnet for butikk, men internetthandel er ikke blokkert. Må bare vite kortnummer. Med travle foreldre kan jeg ikke engang bli kjørt Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Visa Electron er et debetkort? Egentlig er det beregnet for butikk, men internetthandel er ikke blokkert. Må bare vite kortnummer. Med travle foreldre kan jeg ikke engang bli kjørt Visa Electron er ikke et debetkort nei.. Det er ikke noe kortnummer til det. Tenkte egentlig at du kunne kjøre selv .. Men nå sier det seg selv at du ikke er 16.. Endret 20. oktober 2013 av Frekvens Lenke til kommentar
Infectionsys Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Visa Electron er ikke et debetkort nei.. Det er ikke noe kortnummer til det. Tenkte egentlig at du kunne kjøre selv .. Men nå sier det seg selv at du ikke er 16.. Det ER kortnummer, men det er bare gjemt. Jeg kan jo se 5 sifre på DnBs nettsider Lenke til kommentar
Woods Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Husker maset rundt dette da jeg var "ung". Hvor gammel er du OP? Tror jeg fikk skikkelig Visa da jeg var 15-16. Foreldre måtte dog bli med til banken og undertegne en avtale. Lenke til kommentar
Madr1dista Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Skaff deg et VISA Electron fra Nordea. Tror de er den eneste storbanken i Norge som gir ut Electron-kort med kortnummer på seg. Jeg fikk det da jeg var 13 og brukte det til å handle på nett i 5 år før jeg fikk meg vanlig Visa. Funket fint det. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det ER kortnummer, men det er bare gjemt. Jeg kan jo se 5 sifre på DnBs nettsider Nei, det er kontonummer Lenke til kommentar
krsand Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Først: Debetkort er alle typer kort der beløpet trekkes fra konto eller er forhåndsbetalt. Uavhengig om kortet kan brukes på nett eller ikke. Alle visakort (også electronkort) har et kortnummer på 16 siffer i visasystemet. Dette brukes blant annet om du bruker kortet ditt i utlandet. Mange banker velger derimot at kortnummeret ikke skal preges i selve kortet for å hindre at det brukes på nett. Hos enkelte banker kan du likevel få opplyst kortnummer og cvc-kode for å bruke kortet på nettet. Andre banker, blant annet Nordea, har kortnummer og cvc-kode oppgitt på ungdomskort. Dette gjør at du kan bruke kortet også på nett. Forskjellen på Visa og Visa Electron er at electronkortet må ha kontakt med kort-/banksystemene når du bruker kortet. Får ikke systemet sjekket at du har nok penger på konto blir kjøpet avvist. Et vanlig visakort vil da benytte seg av en reserveløsning, men dette er ikke lov for ungdomskort da personer under 18 ikke lovlig kan stifte gjeld. Så overtrekk på ungdommers konto lager mye styr for banken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå