hdlarsen Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Nordlys over badestranda Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Hei Harald,Flott bilde, nydelige farger og lys, liker at du fanget nordlyset i vannspeilet også, får en litt dobbel effekt i bildet. Opplever kanskje horisonten din som litt skjev, at den heller noe ned mot høyre ? Er litt nygjerrig på bruker erfaringen din på objektivet du har benyttet, tenker nemlig selv på å handle meg ett slikt :-)Mvh. Anita Endret 20. oktober 2013 av Jentungen2 Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hei, Harald. Dette er aldeles praktfullt, - det fosforgrønne nordlyset mot en blå-fiolett himmel og et landskap i rosa skjær, er betagende vakkert ! Det minner faktisk veldig om et bilde jeg så i et amerikansk astronomiblad, men det var uten ditt flotte nordlys. ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
hdlarsen Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Hei Harald, Flott bilde, nydelige farger og lys, liker at du fanget nordlyset i vannspeilet også, får en litt dobbel effekt i bildet. Opplever kanskje horisonten din som litt skjev, at den heller noe ned mot høyre ? Er litt nygjerrig på bruker erfaringen din på objektivet du har benyttet, tenker nemlig selv på å handle meg ett slikt :-) Mvh. Anita Hei Anita Takk for positiv kommentar og kritikk. Ja ser det heller litt mot høyre. Jeg er veldig fornøyd med mitt objektiv, Kjøpte det brukt og er storfornøyd, mesteparten av mine foto skyter æ med dette. >Eneste minus jeg har funnet på det er i motlys, da blir det sånne grønne flekker og streker i bilde, kalles vel flare. Ellers et kjempe objektiv til den prisen å jeg anbefaler det veldig i lite lys og til nattbilder. MVH Harald Lenke til kommentar
hdlarsen Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Hei Albert Tusen takk til deg å Albert, Gode å snille kommentarer fra dæ. Harald Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Takk for tilbakemeldingen på objektivet Har lest meg til det med litt svakt mhp. bruk i motlys, så det stemmer nok :-) Har også lest noe om tendens til chromatic abberation men at dette ikke er noe fremtredende, så håper det stemmer, har vel mer eller mindre bestemt meg for å la turen gå inn til Oslo i dag for å handle ett brukt jeg også :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg