Gå til innhold

Kan jeg trekke meg fra dette ? (pyramidescam?)

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg ble idag meldt opp på det jeg mistenker er en skikkelig pyramidescam. Varselklokkene ringte med en gang jeg hørte om dette, men ble på en eller annen måte sneket med her. Jeg vet, idiotisk, men nå er det vel sånn at jeg har 2 ukers angrerett i denne saken ? Jeg har lett etter henvisninger til juridiske dokumenter, uten å finne dem...

Det som skjer er at jeg i bunn og grunn får en pakke i posten (5000 kr), denne kan jeg få fullstendig finansiert ved å få inn 3 andre under meg, som jeg så (liksom) vil tjene penger på. Vet ikke hva som for gjennom hodet mitt. Pakken står som sendt også. Jeg kan enkelt værve 3 personer, men jeg vil da vitterlig ikke utsette andre for det her, og håper jeg bare kan trekke meg uten å betale en ting.

Tar ikke firmanavn her, men send meg en pm, så kan jeg komme med nærmere informasjon.

Ingen trenger å påpeke hvor dum jeg var, det skjønner jeg fint selv ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjedde dette over telefon? Hva har du av dokumentasjon på at du har meldt deg opp?

Gjort via nettet. Det er forsåvidt ikke sendt meg noen dokumentasjon enda. Det eneste jeg har mottatt, er kvittering på "kjøpet". Har sett igjennom betingelsene:

-Du har 14 dagers ubetinget angre- og returrett på uåpnede produkter. Ved retur av varer må du selv betale forsendelseskostnader i henhold til Postens enhver tid gjeldende satser. *produkt bestilt av meg* som er tatt i bruk/åpnet kan ikke returneres. *produkt bestilt av meg* anses også som tatt i bruk ved registrering av kunde® og/eller distributør(er). For øvrig gjelder lov om angrerett og som beskrevet på angrerettskjemaet vedlagt din forsendelse. Det er 28 dagers ubetinget angre- og returrett på pakken.

-Kundeforholdet kan avsluttes helt, ved kontakt med kundeservice. Ikke ved retur av pakke.
Da har jeg vel mitt på det tørre iht lovverket ?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...