Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan finner jeg ip adressen på widows 98

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke husker helt feil så gjør du følgende:

Start >> Kjør >> så skriver du: command Da skal det dukke opp et nytt vindu, og der skriver du: ipconfig .. da kommer IP adressen opp..

Om det ikke går med "command" så prøv "cmd" istede, men tror det er for Win 2k og XP

Lenke til kommentar
Om jeg ikke husker helt feil så gjør du følgende:

Start >> Kjør >> så skriver du: command  Da skal det dukke opp et nytt vindu, og der skriver du: ipconfig .. da kommer IP adressen opp..

Om det ikke går med "command" så prøv "cmd" istede, men tror det er for Win 2k og XP

Dette funker ikke på 98!! (Lenge siden du brukte det eller :p ? )

start >>kjør>> skriv winipcfg

Lenke til kommentar

Windows 98 har 2 enkle måter for å kunne vise hva IP-adressen er, som allerede er forklart.

Gjelder bare Win 9x:

Start meny --> Kjør --> skriv: winipcfg --> trykk enter

Husk å velge rett nettverksenhet før du ser på IP'en.

Gjelder alle windows versjonene (untatt win 95):

Start meny --> Kjør --> skriv: command --> skriv: ipconfig --> trykk enter

(command kan erstattes med cmd i windows 2000/XP versjonene)

Håper det var dette du ville ha svar på. For mer avanserte kommandoer kan du vel se hva www.windows.no har å gi.

For å endre IP-adressen må du høyreklikke på "mine nettverksteder" på skrivebordet og velge egenskaper. Her må du finne TCP/IP i en liste som tilhører ditt netverkskort. Marker denne og trykk på egenskaper. Her kan du endre IP. Visst du skal på LAN og ikke vet hva du skal ha her, så er det best å spørre en som skal hjelpe til. Så lærer du kanskje noe nytt :)

Lenke til kommentar
Det funker helt glimrende å skrive "command" i kjør på windows 98.

Ipconfig funker også

seriøst? det må være w98se i så fall, for ipconfig er en nt kommando egentlig, og frem til 98/nt tiden skle over i w2k osv har ikke kommandoer vært samkjørt. winipcfg i start -> kjør i 98. start -> kjør -> cmd også skriver du ipconfig i commando vindu i nt baserte systemer

og for å få opp commando vindu i win98 skriver du command som sagt tidligere i tråden, som det meste av det andre jeg skrev :)

Lenke til kommentar
seriøst? det må være w98se i så fall, for ipconfig er en nt kommando egentlig, og frem til 98/nt tiden skle over i w2k osv har ikke kommandoer vært samkjørt. winipcfg i start -> kjør i 98. start -> kjør -> cmd også skriver du ipconfig i commando vindu i nt baserte systemer

og for å få opp commando vindu i win98 skriver du command som sagt tidligere i tråden, som det meste av det andre jeg skrev :)

Bruker selv ipconfig i win98 non-SE. Men den fungerer ikke i windows 95.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...