Gå til innhold

Disabla all "acounts" i WinXP... Sliter litt!!!

Anbefalte innlegg

Først så har jeg aldri vært så veldig inn i users og password greier, og det har irritert meg lenge at det dukker opp et vindu hver gang jeg starter maskinen der den bær om passord, saken er at jeg ikke har passord så det er bare å trykke enter, prøvde å på vekk dette så jeg disable alle bruker "kontoene" i XP`n og nå kommer jeg jo ikke inn på maskine (info se sig) win ligger på c: vil det være mulig å legge inn xp på nytt på d: og endre noeslette noen filer som gjør at jeg kommer inn på maskina.. ???

Håper noen har råd for dette her, vil helst slippe å formatere og legge inn xp på nytt, det ligger ALT for mye viktig inn på der, og i xp har jeg installert så sinnsykt masse småviktige / viktige programmer, vet ikke helt om jeg har alle setup filene engang.. Det er liksom bruks PC`n, der ALT av progz ligger, ferdig installert alstå...

Mvh Torgeir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først så har jeg aldri vært så veldig inn i users og password greier, og det har irritert meg lenge at det dukker opp et vindu hver gang jeg starter maskinen der den bær om passord, saken er at jeg ikke har passord så det er bare å trykke enter, prøvde å på vekk dette så jeg disable alle bruker "kontoene" i XP`n og nå kommer jeg jo ikke inn på maskine (info se sig) win ligger på c: vil det være mulig å legge inn xp på nytt på d: og endre noeslette noen filer som gjør at jeg kommer inn på maskina.. ???

Håper noen har råd for dette her, vil helst slippe å formatere og legge inn xp på nytt, det ligger ALT for mye viktig inn på der, og i xp har jeg installert så sinnsykt masse småviktige / viktige programmer, vet ikke helt om jeg har alle setup filene engang.. Det er liksom bruks PC`n, der ALT av progz ligger...

Mvh Torgeir

rett meg hvis jeg tar feil noen, men det er vel ikke mulig å fjerne alle "built-in" kontoene i windows?

Tror du skal ha igjen administrator-kontoen din. Prøv å logge på med den, aktiver brukerkontoen din igjen og sett den til autologon.

Her for xp home:

http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_autologon_home.htm

Her for xp pro:

http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_autologon_pro.htm

Lenke til kommentar

Når jeg installerer XP Pro og kommer til vindu for oppretting av konto, trykker jeg CTRL-ALT-DEL / reset-knapp. Når Win starter opp igjen, går den automatisk i Administrator som da er eneste konto. Etter installasjon av SP1+alle webupdate legges det inn en ny konto (mener det er noe fjernhjelprelaterte saker).

Pga. at det da blir mer enn 1 konto, kommer påloggingsvalget opp ved oppstart. Ved å slette denne "fjernhjelpskontoen" slik at en bare står igjen med administrator booter XP rett opp uten fuzz.

Lenke til kommentar

Det kan og være løsningen å poste i Windows kategorien, så kansje flere hjelper deg ;)

Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...