mandela Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 lurer hva som er mest hensiktsmessig å bruke til cd-ripping, MD5 sum eller SFV ? noen tanker rundt dette? svar mottas med takk Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hva mener du egentlig? Hva skal være formålet med MD5'en? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 har foreløpig lagt ved md5 fil laget med Easy MD5 Creator i mappene som jeg ripper, så jeg kan i ettertid se at alle sang-filene er der og ikke har blitt tuklet med. ser også at på f.eks. mp3-nedlasting er SFV mye mer utbredt. så jeg lurer på hvorfor har ikke funnet et fullgodt svar, "Note, MD5 (Easy MD5 Creator) provides better data verification accuracy than CRC32 (Easy SFV Creator)" http://web.utk.edu/~mmurph13/bssite/applic...eator/index.htm Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jo, ok. Men... "noen" kan jo fjerne MD5'en din, endre fila, og generere ny MD5. Så, jeg er liksom ikke helt med. Dette skal altså være _verifisering_, a lá tripwire sin intrusion detection sjekk av filer? Da blir spørsmålene: 1. Hvem skal kunne verifisere? 2. Hvordan skal dem kunne verifisere? 3. Hva kan gå galt? og seff: 0. Hvorfor skal dem kunne verifisere? Når det er sagt, blir det jo listet opp MD5-summer for ganske mye av programvaren innen åpen kildekode, så jeg ville holdt en knapp på MD5. Men som sagt, hva skal du med det? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 jeg har hatt bruk for md5 i tilfeller hvor jeg har gjort endringer i filer og glemt disse. da er md5 greit å ha for å vise meg hvilken fil som er endret. verifikasjonen er kun for eget bruk Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 [off-topic] Verifiserer du .mp3 filer? Hvor mye er det å tukle med i en slik fil? [/off-topic] Topic: Google Lenke til kommentar
mandela Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvor mye er det å tukle med i en slik fil? ganske vanlig tukling hos meg er med tags og spesielt med filnavn, da er det greit å vite hva orginalene het jeg skjønner at dette kan oppfattes som sært, men jeg ville først og fremst få svar på spørsmålet mitt i overskriften Lenke til kommentar
Paull Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Så vidt jeg husker gir MD5 en 128-bits sum, mens CRC32 gir (prøv å gjett ) en 32-bits sum. Så, i teorien burde MD5 være mer "ømfintlig" for forandringer. Når det gjelder litt fiksing på en ID3-tag, så tror jeg begge to skulle holde til å oppdage dette. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 jeg skjønner at dette kan oppfattes som sært, ... Ja - jeg fikser ikke helt her å vrenge hjernen min rundt konseptet. Si at du "endrer" en fil, det seg være tags eller re-koding, hvordan skal du bruke MD5-hash for å gjenkjenne dette? Hvis alle filene dine har MD5-hash, hvordan sjekker du at en fil har blitt endret eller ei? Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 MD5 er vel ment som en sikkerhet for å sjekke at filene du har lastet ned er komplette. Er noe dritt å sjekke manuelt om filene faktisk er hele. Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 ta heller å legg ved et noen PAR2-filer på CD-R plata. da vil du kunne reparere filene hvis det skjer noe galt med filene eller CD-R plata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå