Gå til innhold

GTX 660 2GB til Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Gjest Slettet-yzWgwc

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yzWgwc

Hei, jeg ser prisene på Asus Radeon HD 7950 3GB GDDR5 har falt veldig. jeg har pr dags dato et Gigabyte GeForce GTX 660 2GB PhysX Cuda. jeg har IKKE peiling på skjermkort at all, men har ikke mye penger å bruke på oppgradering. så derfor tenkte jeg på dette kortet. vil jeg merke noen forskjell? eller er de veldig like? Andre forslag mottas med takk!

- Emil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du windows 8.1? I så fall hadde jeg helt klart vurdert SAPPHIRE RADEON R9 280X 3GB DUAL-X PCI-E HDMI/DVI/DP som er veldig bra priset for å være såpass ny gir veldig mye for pengene.

Skal vi først sammenligne GTX 660 Ti mot HD 7950 er det mest minnehastigheten og 1 GB ekstra minne som er det største forskjellen, uten om det gir nok HD 7950 mere rom for overklokking og klarer å dra skjermer over full HD bedre i spill, men skal man først oppgradere bør man nok gå for R9 280x syns jeg ellers kan du vente til du får penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Har du windows 8.1? I så fall hadde jeg helt klart vurdert SAPPHIRE RADEON R9 280X 3GB DUAL-X PCI-E HDMI/DVI/DP som er veldig bra priset for å være såpass ny gir veldig mye for pengene.

Skal vi først sammenligne GTX 660 Ti mot HD 7950 er det mest minnehastigheten og 1 GB ekstra minne som er det største forskjellen, uten om det gir nok HD 7950 mere rom for overklokking og klarer å dra skjermer over full HD bedre i spill, men skal man først oppgradere bør man nok gå for R9 280x syns jeg ellers kan du vente til du får penger.

Jeg har Windows 7, kjører overklokka 3570k og liten overklokk på GTX'n.

Er de R serie kortene de nye AMD lanserte her forgje uke? i såfall virka jo det som et veldig rimlig pricepoint.. gjelder det for samtlige 280x eller bare Sapphire?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Jepp, ville ventet på et større steg i ytelse før du bruker så mye penger på det

Med tanke på R9 serien eller 7950?

Vet Nvidia har "bedre" kort, men jeg er litt bang for buck orientert.. og har liksom ikke lyst til å punge ut 4k for et 770..

Lenke til kommentar

R9 serien er jeg ikke oppdatert på, men å gå fra 660 til 7950 er ikke verdt pengene for ytelsensøkningen du får. Radeon kortene er mer "bang for buck" enn Nvidia sine, men du får også som regel kjenne det på at de kjører på høyere temperatur enn nvidia sine.

Jeg er helt enig i at det ikke er verdt det å gå fra 660 til 7950 for mer enn 500 kr mellomlegg.

Hvor har du det fra at Radeon-kortene kjører på høyere temperaturer enn tilsvarende Nvidia-kort med samme kjøling, og hva er det som er så galt om det faktisk stemmer? Så lenge maksimaltemperaturen (100C for alt av skjermkort) ikke overstiges er det jo ikke noe problem uansett om kortet kjører på 65C eller 80C.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Jeg er helt enig i at det ikke er verdt det å gå fra 660 til 7950 for mer enn 500 kr mellomlegg.

Hvor har du det fra at Radeon-kortene kjører på høyere temperaturer enn tilsvarende Nvidia-kort med samme kjøling, og hva er det som er så galt om det faktisk stemmer? Så lenge maksimaltemperaturen (100C for alt av skjermkort) ikke overstiges er det jo ikke noe problem uansett om kortet kjører på 65C eller 80C.

i mitt gaming scenario tror jeg ikke det er så veldig viktig. det eneste jeg spiller eller gjør på pc'n er world of tanks og war thunder, ikke de mest grafikktunge spilla i verden akkurat :p men takk for at du kastet lys over det. !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

Da er det hvertfall ikke vits i å bytte.

Det er ikke det at jeg trenger noe nytt, men jeg vil ha noe nytt og lillebroren min trenger noe nytt, så tenkte han kunne få det gamle kortet mitt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...