Gå til innhold

Hvor lang garanti er det på Ariston Hotpiont vaskemaskiner?

Anbefalte innlegg

Miele er et familieeid selskap.. Har vært på støvsugerfabrikken dems i vår, så den ligger i tyskland =)

I forhold til libherr så lager dem kun selve kabinettene. Alt av elektronikk og motorer lager Miele selv (gjelder på alle produkter). Mens alt av plastdeler og lignende er noe dem ikke lager selv.

Som nevnt tidligere så lager og utvikler Miele godt over 50% av alle delene sine selv, mens resterende lages av et fåtall "kvalifiserte" partnere.

Bosch/siemens lager feks opp mot 30-40% av delene sine selv

En selger selger jo som regel det han tjener på, men svært få selgere som selger dem med god samvittighet. Spør selger hva han anbefaler til familie så får man som regel vite produkter som det sjeldent er noe tull med.

Whirlpool har nevnt det på kursing ja. Husker ikke 100% nøyaktig nummer, men husker at jeg reagerte på tallet.

I forhold til electrolux så kom dem med nye plattformer på så si alle sine varegrupper i fjor. Så mesteparten er likt innvendig, men forskjell i programmer og design.

BSH lager fortsatt ganske mye i tyskland, men som sagt er de billigste seriene dems laget i lavkostland. Dem har faktisk begynt å merke enkelte oppvaskmaskiner i mellomklassen at dem er produsert i tyskland med store klistermerker.

I forhold til Husquarna så har jeg ikke bransjeerfaring fra da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til libherr så lager dem kun selve kabinettene. Alt av elektronikk og motorer lager Miele selv (gjelder på alle produkter).

Liebherr bygger skapene for Miele. Forskjellen er bare elektronikken, håndtak og litt av innredningen (mest synlig på dørhyller). Og ting blir mer og mer likt...

Viften er lik bortsett fra navnet.

Grønnsakskuffer er identiske.

Innsiden av frysedør er identisk.

post-22653-0-66493000-1382618764_thumb.jpg

Hyllene er like bortsett fra at Liebherr har matt glass og Miele klart glass.

Innermantel og hylleoppheng er identisk.

post-22653-0-21707100-1382618895_thumb.jpgpost-22653-0-80169800-1382618895_thumb.jpg

Og Miele har da aldri produsert motorer (kompressorer) til kjøl og frys. Men de lager meget gode motorer til vaskemaskiner. Der er de nok best.

Dette er motoren på Miele KFN12923 SD-1:

post-22653-0-75275900-1382619226_thumb.jpg

Secop - made in Slovakia. Er den produsert av Miele i Tyskland?

Motor på Miele fryseskap (mista typenr + dårlig bildekavalitet):

post-22653-0-27725100-1382619226_thumb.jpg

Produsert av ACC - Italiensk firma som levere til de fleste, finnes f.eks. i Whirlpool- og Electrolux-produkter. Er den produsert av Miele i Tyskland?

Spør selger hva han anbefaler til familie så får man som regel vite produkter som det sjeldent er noe tull med.

Hvis du kjenner selgeren og spør privat, ja. Men i praksis i butikken, tviler sterkt.

Whirlpool har nevnt det på kursing ja. Husker ikke 100% nøyaktig nummer, men husker at jeg reagerte på tallet.

Går ut med tall, men husker ikke.... Whirlpool har aldri gitt meg eller mine tidligere kollegaer noe info om brukstimer.

I forhold til electrolux så kom dem med nye plattformer på så si alle sine varegrupper i fjor. Så mesteparten er likt innvendig, men forskjell i programmer og design.

Ingen produsenter slipper nye platformer på alt samme år. Var ute å titta i dag og på vask, kjøl/frys, oppvask og komfyr var det samme chassis og nesten samme design som for 2 år siden. Hva skulle være nytt?

I forhold til Husquarna så har jeg ikke bransjeerfaring fra da :)

Men hvorfor påstår du da at du har erfaring med kvaliteten den gangen da? Du refererte også til endringer da Electrolux overtok AEG, var du i bransjen rundt 1994?

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...