Conkey Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Ser at cpu og gpu sannsynligvis må skiftes for å klare kravene til bf4 og cod ghost. Blir selvsagt utskifting av hk også (her tenker jeg asus z87-pro, evt z87-deluxe pga 2 ekstra sata porter men koster en del mer). Spiller på enkelt skjerm med 1080 oppløsning, blir kanskje en 144hz skjerm etterhvert men ikke ennå. Valgene står mellom i5-4670k og i7-4770k Primært blir det brukt til spilling, ikke aktuelt med noe klokking (hakke peil på sånt) Mot gpu har prisene for "skikkelige" kort blitt helt sinnsykt. Tenker et tak på ~3000kr. Da står det mellom gtx680 eller 770. 680 er litt billigere men er redd dette vil være mindre fremtidsrettet enn å gå for 770 (ser ikke selv de store forskjellene). Har i dag et oppsett med 560 oc og i5-760, begge på stock hastighet. Hva sier folket? Endret 19. oktober 2013 av Conkey Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Bytt skjermkort, type GTX760 eller R9-280X, behold CPU, og overklokk den, få en grei kjøler om du ikke har det (CM Hyper 212 er grei og billig). Da har du kraft en god stund til. Så er du sikkert redd for å ødelegge CPU. Hva så? Du skulle jo bytte uansett. Klokker du den litt(masse guider på nettet) får du helt topp ytelse. Mener å huske at de hadde det greit på 3.5-3.8 GHz. Her er en: http://www.tomshardware.com/reviews/core-i5-750-overclock,2438-12.html Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Ville anbefalt i5-4670k. Er f.eks SAPPHIRE RADEON R9 280X 3GB DUAL-X PCI-E HDMI/DVI/DP helt utelukket? Gir faktisk mye for pengene, skal du først velge et veldig bra f.eks Asus Radeon R9 280X 3GB Matrix Platinum. Edit: GTX760 er et dårlig valgt per dags dato, skjermkortene over er bedre. Endret 19. oktober 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Ville anbefalt i5-4670k. Er f.eks SAPPHIRE RADEON R9 280X 3GB DUAL-X PCI-E HDMI/DVI/DP helt utelukket? Gir faktisk mye for pengene, skal du først velge et veldig bra f.eks Asus Radeon R9 280X 3GB Matrix Platinum. Edit: GTX760 er et dårlig valgt per dags dato, skjermkortene over er bedre. GTX760 er ikke aktuelt, mener jeg så på 770? Jeg kjenner ikke til disse andre kortene r9 osv Er dette en ny serie? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Ja, de skal være erstattningen for HD 7970 og Ghz edition av HD 7970. Men de skal ha DX 11.2 som kun finnes i Xbox one og med windows 8.1. Så er en fordel om du vil ha nyeste teknologien i R8 280x, er veldig god priset også. Eneste er at fremdeles etter hva jeg vet har AMD ikke blitt flinkere med AMD HD3D fremdeles finnes det ikke seperate 3dbriller som er eneste grunn å vurdere nvidia GTX 770 og nyere per dags dato. Nå gir ikke GTX 780 eller Titan dårlig ytelse, det er bare det at AMD sine skjermkort gir mest for pengene per dags dato, men er usikker på hvordan overklokking er med R8 280x serien om det er bedre eller ikke en HD7970. Endret 19. oktober 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Etter litt lesing ser jo disse skjermkortene greie ut. Klarer imidlertid ikke se de store forskjellene på de ulike kortene (prisene varierer jo fra ca 2300-3000,-). F.eks lurer jeg på evt merkbare forskjeller mellom saphire sitt toxic kort og asus-kortet som er linket til ovenfor. (annet enn at asus sitt er tilgjengelig nå). Kjører win 7, hadde tenkt å gjøre det en stund men kan dette ha noe å si for spillytelse? Ellers tviler jeg på at jeg tør gå på noe klokking, får se om jeg får en kompis med litt peiling til å se på det. Men har jeg forstått rett at det er mest å hente på å tenke gpu først ift å få litt smoothere spillopplevelse? Men bare for å få det avklart: i5 eller i7? Endret 19. oktober 2013 av Conkey Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Prisen varierer ja, det kommer litt ann på merket, Asus og Gigabyte, Evga er veldig store og kjente merker, de går nok for god kvalitet og muligheter for overklokking samt overklokket fra produsent. De billige har ofte billige kjølere som i noen tilfeller kan støye, nå har jeg prøvd SAPPHIRE RADEON R9 280X 3GB DUAL-X og må si det gjør det veldig bra har ikke merket så mye til støy er på et helt ok nivå slik at du neppe vil merke det med mindre all lyd fra høytallerene/hodetelefonene er slått av. Så SAPPHIRE gir veldig mye for pengene men nå har jeg kun testet skjermkortet 1 dag. Windows 8.1 støtter DX 11.2 om du vil merke noe forskjell mellom DX 11 spørs vel, men skal du først oppgradere til windows 8.1 trenger du ikke å bytte skjermkortet siden du i så fall har nyeste teknologien selv om det størst sannsylig kommer nyere skjermkort i løp av 1-2 år. i7 gir ikke noe særlig ytelseløft da må du nok over på sokkel 2011 (i7 4930k) men da bør du enten ha GTX Titan eller muligens fremtidige 290X for at det skal ha noe effekt, da må spillene være forhåndsvis nye f.eks Battlefield 4. Hva slags strømforsyning har du? Har du mindre en 750 watt ville jeg anbefalt å velge ny spessielt om du vil overklokke bør du helst ha consair TX eller Seasonic x serien er veldig gode merker om du vil ha strømforsyninger med god kraft. Endret 19. oktober 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hvis du ikke tør å klokke uansett, er det ikke noen vits i å kjøpe K-versjonen. i5 gir lik spillytelse, i7 har fordelen av bedre hyperthreading-ytelse, altså masse programmer samtidig, og det er bedre til redigering. Du sparer en del på å velge noen annet enn Z87 brikkesett også, siden du ikke skal klokke. B85 og 4670 er nok for deg. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Har en corsair850w psu (modulær husker ikke eksakt tittel) som bør holde. Tenkte z87 ville gi best utnyttelse av f.eks ssd men er noob nok til ikke å satt meg godt inn i dette. Trenger minst 8 sata kontakter og helst flest mulig Intel sata3 Er generelt asus fanboy, har ennå til gode at noen av deres komponenter går i stykker i mitt hus. MSI derimot... Endret 19. oktober 2013 av Conkey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå