-MarL- Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg skal skaffe meg ei ny vifte men jeg vet ikke hva slaks vifte er best nå for tiden. Er Silent Twin bra nokk eller er det en eller flere som er bedre? Jeg leter etter ei socket A vifte. Lenke til kommentar
Lothorian Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det spørs litt på hvilket behov du har. Skal du overklokke bør du ha en vifte som kjøler godt. Det kan gå på bekostning av støy. Lenke til kommentar
-MarL- Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg skal overklokke litt etter hvert, men ikke i starten. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvis du skal overklokke etterhvert, så er det ihvertfall viktig at du anskaffer en vifteregalator. På mange vifter følger dette med, men du kan jo kjøpe en Zalman Fanmate, et viftekontrollpanel eller lign. En norsk test av en del kjølere/vifter finner du på denne siden. Silent Twin gir lite rom for overklokking, da viftene allerede roterer meget lanngsomt. Deep Impact er en spennende kjøler, det er ganske lett å utvide denne til å lage en tunnel som bløser den varme luften ut av kabinettet direkte. Jeg har sett biler av HP arbeidsstasjoner med denn ekjøleren og en slik løsning. Lenke til kommentar
-MarL- Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg trur at jeg skal vente med å overklokke, men hva sklaks vifte burde jeg ta. Jeg vil ha en som gir minst støy fra seg og at den kjøler bra. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 "]Jeg trur at jeg skal vente med å overklokke, men hva sklaks vifte burde jeg ta. Jeg vil ha en som gir minst støy fra seg og at den kjøler bra. Har du virkelig lest denne oversikten av kjølere som jeg henviste til? Tydeligvis ikke grundig nok. Det finnes ingen kjøler som er best både på kjølekapasitet og støy. Det ene er motvekt til det andre. Jo mere luft som blåses på kjøleren, desto bedre kjøling, men også mer støy. Tabellen er sortert etter kjøleevne, så kan du lete deg nedover til du finner en som passer deg ang. støy. Mitt forslag var Deep Impact, men jeg har ikke testet den selv. 3DfxCool har to utgaver av denne kjøleren, velg den med størst vifte/dyreste, så kjøper du en Zalman Fanmate i tillegg. Lenke til kommentar
-MarL- Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Skal se på det mer når jeg kommer hjem. Hvis jeg kjøper Deep Impact budre jeg gjøre som de gjorde det eller skal jeg bare sette på kjøleren rett på uten ta av noe? Lenke til kommentar
Cid Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Gjør det enkelt: KjølerKr 595.- VifteKr 185.- OvergangKr 75.- Alt hos microplex, Kr 855.- pluss frakt, finner ikke stillere OG bedre kjøleløsning uten å gå for vannkjøling. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 "]Skal se på det mer når jeg kommer hjem. Hvis jeg kjøper Deep Impact budre jeg gjøre som de gjorde det eller skal jeg bare sette på kjøleren rett på uten ta av noe? Jeg ville brukt den som den er, men jeg har jo ikke testet den i praksis. Husk å kjøpe Zalman Fanmate til hele kr 32 :-) , gjerne noen stykker, så kan du styre andre vifter som kabinettvifter ved en senere anledning. Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 jeg har et bra tips jeg lærte i klassen. ha en rør/tube fylt med tørris! det funker som få, bare husk å tømme på tørris noen ganger, det er garantert god kjøling! Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 hvor ofte må det etterfylles? Hvor får du tørrisen fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå