Gå til innhold

Router - bytte passord

Anbefalte innlegg

Hei! Beklager hvis dette er postet feil, jeg pleier aldri å ha med sånne tekniske duppeditter å gjøre så har aldri trengt hjelp før!

Jeg har Powertech som internettleverandør og har koblet en bedre ruter til den crappy standardgreie de hekter opp, så jeg har alt i alt to stk koblet opp mot hverandre. Så da lurer jeg på hvordan jeg kan bytte passordene på dem? Jeg har trådløst nett (hvem har ikke det nå for tiden?).

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du på en windows maskin, machintosh, eller hvilket operativsystem har du.

Vel du må inn på gatewayen til ruteren. Det vil si hovedsiden til ruteren. Når du er koplet til Internettet går du bare inn på start menyen siden jeg antar at du er på en windows maskin, også skriver du cmd. Da dukker det opp en svart boks. Der skriver du ipconfig.

Så kopierer du ip adressen - gateway adressen. Dette pleier å være 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 osv. Den adressen skriver du inn i nettleseren din. Da kommer du inn på en side hvor du må skrive et passord. Det pleier å være foreks. admin - admin eller admin 1234 eller bare admin. Dette kan du finne ut ved å google ruterens navn å søke foreks linksys wrt54g passcode?
Da du har kommet inn på innstillingene kan du bytte passord på en lett måte. Skulle du ikke skjønne noe av dette, så kan jeg hjelpe deg etterhvert. Hvis ikke så er det bare å søke rundt på nettet. Foreks Youtube.
Lykke til :)

Lenke til kommentar

Dersom passordet/passordene til grensesnittet/grensesnittene (ok, nok bøying av substantiver) har blitt endret, så kan du resette disse til standard ved å trykke og holde inne reset-knappen som finnes på det meste av slikt utstyr. Merk at noen få operatører setter disse til noe personlig for deg, som telefonnummer (ikke så vanlig i Norge) eller passord til brukerkonto hos operatøren. Noen har også mer eller mindre unikt passord, som står på undersiden av routeren. For de andre, holder det som regel å søke opp hva som er standard.

Vel inne på grensesnittet er det bare å endre som du ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...