firepires Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hei dere. Jeg skal kjøpe en server pc, som skal være litt lagrings pc, og en server pc som skal hoste en stor minecraft server med ca. 12 gb ram eller noe. Kom med forslag skal være god. Pris ca. 5k-6k! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hva med å se på bruktmarkedet? Alt innenfor sokkel 1366 eller LGA 1155 burde fungere. Harddisker kan du kjøpe NAS harddisker fra Seagate NAS 3TB SATA3.0 Lenke til kommentar
firepires Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Hva med å se på bruktmarkedet? Alt innenfor sokkel 1366 eller LGA 1155 burde fungere. Harddisker kan du kjøpe NAS harddisker fra Seagate NAS 3TB SATA3.0 Er litt grønn i dette server systemet. Hvilken server mener du? Nas fungerer det med og hoste minecraft server? Eller blir det bedre og bygge egen pc og bruke som server? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 NAS disker er harddisker laget for å være aktive hele døgnet hele året. De er laget for holdbarhet og stabilitet og har lite med selve minecraft serveren å gjøre. Hvor stor kan serveren være? Lenke til kommentar
firepires Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 NAS disker er harddisker laget for å være aktive hele døgnet hele året. De er laget for holdbarhet og stabilitet og har lite med selve minecraft serveren å gjøre. Hvor stor kan serveren være? Ca. 100-200 slots. vet ikke hvor masse ram men maks 12gb. Det vil si 10gb ram for serveren og resten til plugins osv. Kom med forslag. Takker for svar. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Åja.. Jeg var nok ikke spesifikk nok. Jeg mente fysisk størrelse på server. Selv hadde jeg et miditower, men du kan få presset alt til en liten hendig skoeske om du føler for det. Hvor mange harddiskplasser er nødvendig? Lenke til kommentar
firepires Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Ca. 2-3, trenger ikke noe voldsomt men må klare uten noe lagg. Har 50mb linje her med nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå