Gå til innhold

Julebruskampen 2013 RØD eller BRUN?

AVSTEMNINGEN ER AVSLUTTET  

303 stemmer

1. 1. Hva slags julebrus er best av rød/brun?

• Rød
      142
    • Brun
      143
    • Begge smaker likt/Andre farger
      18
  2. 2. Hvem produserer den beste julebrusen?

• Hamar/Lillehammer Julebrus
      90
    • Borg Julebrus
      11
    • First Price Julebrus
      2
    • Hansa Julebrus
      34
    • Lerum Julebrus
      7
    • Grans Julebrus
      54
    • Aass Julebrus
      19
    • Trio Julebrus (oransje type)
      9
    • Dahls Julebrus
      40
    • Mack Julebrus
      10
    • Berntsen Julebrus
      10
    • CB Julebrus
      17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor er Berntsen Julebrus? den er den beste jeg vet om.

Denne vil bli lagt til nå :)

Det mangler CB bryggeri sin, det er en solid andreplass! Rignes sin kalles forøvrig Hamar/Lillehammer ikke Hamar.

Ok, legger til CB. Blir også noen andre endringer.

________________________________________-

Edit: Ser at det nå er spennende mellom brun og rød, men det ser ut til at rød fortsatt har det lille forspranget ;)

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Brun fordi jeg innbiller meg brunt fargestoff er karamellisert sukker, som jo må være betydelig sunnere enn disse rød- og guleaktige fargestoffene.

Noen av de fargestoffene sies det at noen blir hyperaktive av tror jeg at jeg husker fra et eller annet sted med lesning.

Denne tråden fikk meg til å innse at det er sykt mange varianter julebrus rundt om i landet. Det skal litt til for at man skal ha smakt så mye som en tredel av disse. Så smakene er vanskeligst å bedømme, når man ikke har fått smake.

Jeg stemte derfor ganske vilkårlig. Og ikke på lokalbrusen. :)

Lenke til kommentar

Brun julebrus laget på Hamar/Lillehammer er desidert best!

Rød julebrus liker jeg ikke i det hele tatt.

En kompis av meg kjøpte 10 paller(!) med brun julebrus!

Jeg tror fader meg ikke at halvparten her inne liker rød bedre enn brun, dersom de hadde smakt på de to vi får fra de bryggeriene vi får det fra! =P hehe... =P Eller eh, joda. Smaken er som baken.... =)

Hæppiskvætt og god julebrus folkens! :D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/H%26L_julebrus.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har de endelig klart å lage julebrus? :p

De kunne ikke det da jeg jobba der hvertfall...hehe.

Når jobbet du der? Den oransje julebrusen har eksistert siden jeg var barn på nittitallet, dog kan jeg ikke si 100% sikkert at det var Trio som lagde den da.

Lenke til kommentar

Hva var det de gjorde da du jobbet der? :p

De prøvde vel å lage julebrus, men god var den ikke. :p

Når jobbet du der? Den oransje julebrusen har eksistert siden jeg var barn på nittitallet, dog kan jeg ikke si 100% sikkert at det var Trio som lagde den da.

Jeg jobbet der på 80-tallet. Etter at Lundetangen blei lagt ned. Var først på Lundetangen til siste slutt. Begynte så på trio, før jeg flyttet fra Skien i 1987. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min favoritt er raud julebrus på glasflaske frå Hansa. Den er søt og syrleg, og passar perfekt som ein kontrast til den salte julematen.

Lille julaften, etter at eg er ferdig med alt av vasking og rydding, skjer eg dei første bitane av spikekjøtlåret (eller fenalåret, som nokon kallar det), og skyller ned med den første julebrusa. Då er det jul. :)

Kay

Lenke til kommentar

Kjøpt meg en hamar glassfalske som ligger i frysa nå. Skal kjenne om den lever opp til det dere sier. Jeg anbefaler alle å gjøre det med en julebrus dere er usikkre på, ikke bare drikk favoritten

Edit: Drikker den nå. Ble overrasket over god smak. Mye bedre enn jeg trodde, men JEG synes fortsatt grans er mye bedre, og også mye billigere. Jeg skal drikke den opp :)

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar

Har testet fire ulike julebrus i dag. Dette er de ordinære som f eks Hamar, Borg osv. Grans og andre typer skal testet også får jeg se hvem som blir favoritten i år. Min egen test av julebrus kommer ut i november :) Hittil så har jeg en klar favoritt, man skal ikke røpe hvem det er ;)

Fant dette i butikken idag! :D

post-263464-0-21122100-1382370594_thumb.jpg

post-263464-0-69383300-1382370603_thumb.jpg

post-263464-0-21799500-1382370613_thumb.jpg

post-263464-0-08271800-1382370620_thumb.jpg

Endret av BirgerCaC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...