Gå til innhold

Programmer til webdesign

pgdx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

for å komme tilbake til emnet... som vel er hvordan man kan få et program på høyde med Dreamweaver til å virke i Linux.

kan noen skrive en veiledning på hvordan man kan få Dreamweaver oppe å gå i Wine? jeg har prøvd flere ganger, uten hell.

kan man kjøre frontpage via CrossoverOffice?

Lenke til kommentar

WYSIWYG er noe tull uansett. Bruk bluefish eller zend studio (hvis du koder php) for kodingen og bare refresh siden i en webbrowser for å se utviklingen...

Angående Photoshop (7) fungerer dette dårlig under wine. Men takket være Disney som har betalt CodeWeavers $40000 for å få Photoshop7 til å funke på Linux kan du nå bruke CrossOver Office til det (versjon av WINE)! CrossOver Office er desverre ikke gratis, men du kan laste ned en 30 dagers trial. Ellers koster det ikke mer enn 350kr... :D Jeg er reddet. www.codeweavers.com

Lenke til kommentar
Jeg trenger alternativer til Dreamweaver og Adobe Photoshop. Noen som har noen forslag?

Codeweavers ga nettopp ut denne pressemeldingen:

http://www.codeweavers.com/site/about/gene...ss/?id=20031027

"Now, with additional support for Macromedia Dreamweaver MX and Flash MX, combined with our existing support for Adobe Photoshop, CrossOver Office 2.1 gives web developers and design firms the first Linux solution for their most important design applications."

NB: Dreamweaver er en "bronse" applikasjon i crossover. Det vil si at dreamweaver kan installeres og kjøres, men samtidig at det har en del bugs... Nok bugs til at en ikke bør basere seg på dreamweaver under linux. På den andre side betyr bronse-status at utviklerne jobber aktivt for å forbedre situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...