Gå til innhold

Programmer til webdesign

pgdx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg tror ikke det finnes noen wysiwyg editor til Linux. (du kan kjøre dreamweaver i wine)
Det blir jo alternativet, ja.

Isteden for Photoshop kan du bruke Gimp

Jeg har brukt Gimp en del, ja, men jeg likte ikke det noe særlig... Adobe Photoshop overgår Gimp en million ganger.

Noen andre bilderedigeringsprogrammer for Linux?

Lenke til kommentar
Kjør Photoshop i Wine.
Ja, ok.
Jeg bruker Quanta til alt webdesign, men det er ikke akkurat wysiwyg.
Hva mener du da? Er det et forsøk på Wysiwyg? Eller er det ikke det engang? Jeg skriver bare koden for hånd uansett, men det er ofte greit å se kontinuerlig utvikling av siden, om du skjønner.
Lenke til kommentar

Jeg bruker kate, som følger med i KDE til å skrive koden i, og så har jeg opera/mozilla kjørende i ett annet vindu for å se på det jeg gjør (koder for det meste i PHP, dog).

Er innmari greit å ha en webserver kjørende på lokal maskin ;)

Når det gjelder GIMP/Photoshop kan jeg ikke si så mye om det, men etter hva jeg har hørt, så skal gimp var ett mye kraftigere verktøy enn photoshop når man først lærer seg det (noe som er vanskelig nok.....) ellers så skal vel photoshop funke i WINE.

Lenke til kommentar

Sånt sier folk bare for å gi inntrykk av at de er veldig smarte, erfarne tungbrukere ;) Vim har en sinnsykt bratt læringskurve, og stammer fra en editor som var linjeorientert for å kunne fungere over ulidelig trege modemer for 20-30 år siden. Vim bygger videre på denne, og har veldig mange kjempefine egenskaper, men læringskurven er som sagt stupbratt. Emacs er en litt «tyngre» editor, men er betraktelig enklere å mestre, samtidig som den kan gjøre alt Vim kan og mere til (jeg har ikke funnet psykolog-funksjonen til Vim ennå).

Lenke til kommentar
Sånt sier folk bare for å gi inntrykk av at de er veldig smarte, erfarne tungbrukere ;)
Tøv. De sier "cat". :wink:

Vim har en sinnsykt bratt læringskurve
Prøvd "vimtutor"?

og stammer fra en editor som var linjeorientert for å kunne fungere over ulidelig trege modemer for 20-30 år siden.
Og GNU/Linux bygger på et 20 år gammelt OS... Det er da ikke et problem, så hvorfor skal det være et problem at vim bygger på en 20-30 år gammel editor?

Emacs er en litt «tyngre» editor, men er betraktelig enklere å mestre, samtidig som den kan gjøre alt Vim kan og mere til (jeg har ikke funnet psykolog-funksjonen til Vim ennå).
Dette er gnisten som som oftest tenner flammehavet bedre kjent som "Vi vs Emacs". La oss dynke dette med en bøtte vann, før det utvikler seg... :wink:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...