Gå til innhold

[Løst] Forslag til ny pc? Er ASUS G750JX bra?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en PC og har sett litt på ASUS G750JX. Den skal brukes til spilling, surfing og streaming/redigering. Grunnen til at jeg tror laptop er det lureste er at jeg kan null og niks om hardware på PCer, så det å bygge sin egen stasjonære er egentlig ganske uaktuelt.

Får jeg mye PC for pengene her, eller er det andre alternativer som er bedre? Er det for eksempel lurt å kjøpe SSD? Aner ikke hva det er eller brukes til, men har hørt det skal være bra..? Budsjettmessig har jeg lite lyst til å gå over det ASUSen koster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den pc-en er ganske god den, men jeg vet att nesten alle gaming bærbare ikke er bærbare, de er slep-bare. De blir ofte veldig tunge og dra på, så ville nesten anbefale og gå noe ned i ytelse, for og få en lettere pc.

Selv ville jeg gått for denne, her får du med en ssd også, men noe dårligere grafikk kort (modellen under) http://www.multicom.no/Arya-MS-1771-Ultra-thin-17e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4700HQe-8GBe-128GB-SSD-750GB-7200rpm-HDDe-GeForce-GTX-765Me-Uten-operativsysteme-21e8-mm-Multicom/cat-p/c1000042/p10626917 Denne pc-en er mye tynnere, og 2kg lettere.

Edit: En SSD er en harddisk som bruker flash minne, den er mye raskere enn en vanlig snurre disk, men koster en del mer også

Endret av zacake
Lenke til kommentar

Den pc-en er ganske god den, men jeg vet att nesten alle gaming bærbare ikke er bærbare, de er slep-bare. De blir ofte veldig tunge og dra på, så ville nesten anbefale og gå noe ned i ytelse, for og få en lettere pc.

Selv ville jeg gått for denne, her får du med en ssd også, men noe dårligere grafikk kort (modellen under) http://www.multicom.no/Arya-MS-1771-Ultra-thin-17e3-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-4700HQe-8GBe-128GB-SSD-750GB-7200rpm-HDDe-GeForce-GTX-765Me-Uten-operativsysteme-21e8-mm-Multicom/cat-p/c1000042/p10626917 Denne pc-en er mye tynnere, og 2kg lettere.

Edit: En SSD er en harddisk som bruker flash minne, den er mye raskere enn en vanlig snurre disk, men koster en del mer også

At PCen er tung er ikke egentlig veldig viktig for meg. Jeg skal aldri ha den med meg på skolen for eksempel, det er mer det at jeg liker å kunne ligge i senga, sitte ved pulten (jeg har skjerm og tastatur) eller ta den med meg til en kompis.

Men klarer den du linket å kjøre nye spill på høye innstillinger? Jeg har hørt at det klarer ASUSen veldig flott.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt mer, og tror faktisk jeg skal gå for en stasjonær. Jeg har allerede en laptop, så det blir nok ikke noe problem. Men da kommer det igjen til det med selvbygging, og det er helt uaktuelt. Jeg kan ingenting om det selv og kjenner ingen som har bygd selv, og jeg har prøvd å se på tutorials på nettet og da blir jeg bombesikker på at det ikke er noe for meg.

Har sett litt på komplett og multicom og ble litt fristet av denne: http://www.multicom.no/Tywin-i818-Gaming-PC--Intel-Core-i7-4770Ke-16GBe-180GB-SSD-2TBe-DVDRWe-GeForce-GTX-760-2GBe-600W-Multicom/cat-p/c100583/p10626226

Det står at man kan kjøre BF3 på høye innstillinger, men jeg lurer litt på om jeg må regne med at den er helt utdatert om 2-3 år. Og om noen eventuelt vet om noen av de ferdigbygde på komplett er bedre.

Endret av FishMassacre
Lenke til kommentar

Alle maskiner i verden er utdaterte etter 2-3 år uansett hvor mye penger du legger i den. Eller, alle skjermkort er utdatert etter 2-3 år.

CPU og PSU osv kan fint tas med videre, men da stilles det krav om at man kjøper en bra quadkore som kan overklokkes.

Den fra multicom ser helt fint ut. Klart du kan få noe mere for pengene, men da må du nesten bygge selv.

Lenke til kommentar

En intel i5 4670k eller i7 4770k er cpuene du vil ha. Når den ikke yter godt nok lengre, så overklokker du den 30-40% også vips, er den kjempebra.

Eneste problemet med den pcen fra multicom er at hovedkortet ikke støtter overklokking. H87 chipset altså.

Ville heller ha valgt http://www.multicom.no/Tywin-i816-Gaming-PC--Intel-Core-i5-4670Ke-8GBe-1TB-Harddisk-8GB-SSDe-DVDRWe-GeForce-GTX-760-2GBe-600We-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100583/p10626225 forresten, forskjellen er at cpuen ikke har Hyperthreading, som ikke er nødvendig for spilling.

Send de en mail og hør om de kanskje kan bytte hovedkort til ett z87 for deg?

Lenke til kommentar

Skjønner at jeg banner i kirka her, men hva er overklokking, og hvordan gjør man det? Tror kanskje du har skjønt nå at jeg er totalt blank på alt dette og vil veldig gjerne slippe så mye knoting som mulig.

Men hvis jeg forstår deg riktig, jeg kan ikke bare kjøpe et bedre skjermkort om et par år og spille den tids spill på høye innstillinger uten problemer?

Lenke til kommentar

Det blir vanskelig å se inn i fremtiden. Kommer også ann på dine krav til hva som er akseptabel fps.

Er du heldig kan du bare kjøpe ett nytt skjermkort, også ha den ytelsen du vil ha, er du uheldig trenger du mer cpu ytelse.

Overklokking er å øke klokkefrekvensen på en komponent for å presse mer ytelse ut av det.

Ta min cpu feks. Fabrikkinnstillingene er 3.2 ghz, nå har jeg overklokket den til 4.7 ghz. Dette krever dog bedre enn standard kjøling. Jo bedre kjøling, jo lengre kan man overklokke.

Lenke til kommentar

Skulle veldig gjerne kastet meg ut i det, men jeg tror jeg skal få med meg en som allerede kan det så jeg slipper å ødelegge deler til seks tusen.

Er det forresten lurest å velge win 7 eller 8? Har ikke brukt windows siden XP, men har littegrann erfaring med Win7, og synes det virker bra, mens jeg har fått samme inntrykk av win 8 som av Vista, altså svært crap.

Og en siste ting som jeg helt sikkert kommer til å trenge hjelp til når den tid kommer, trenger man være dataingeniør for å installere operativsystemet på SSD'en? Eller er det bare å sette inn CDen og trykke next og install?

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom win 7 og win 8 er minimal. Du kan med en app og noen tastetrykk få win 8 til å bli 97% likt som win 7.

Med mindre du gjør noe veldig dumt så skal det godt gjøres å ødelegge noe, hehe. Mye lettere enn det ser ut som.

Du putter bare i cden og instalerer. En SSD er en lagringsenhet på lik linje som en HDD. Dog, den i5 maskinen har ikke SSD men en hybridløsning.

Lenke til kommentar

Haha, betaler gjerne litt ekstra om det blir enklere for meg :)

Men klarer ikke helt å se hvorfor det skulle bli så mye billigere, det koster 1000kr for en lik SSD som i den til 10k, og da sparer du 500kr, men den har jo halvparten så mye RAM og halvparten så stor HDD?

EDIT: etter litt bedre hoderegning blir det 1500 kroner ja :dremel: men det er vel minimum det det koster for 8gb RAM + 1TB HDD

Endret av FishMassacre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...